|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Vejetasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-658 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye’nin fiziki durumu, genel anlamda ekolojik ve floristik özellikleri, Türkiye’yi tanımlayan floristik ve coğrafik bölgeleri ve de bu bölgelerde bulunan vejetasyon tipleri, bu vejetasyon tiplerinin varlığını, dağılımını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen faktörler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
vejetasyon araştırma metodlarının öğrenilmesi ve uygulanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
vejetasyon araştırma metodları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye’nin fiziki durumu |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
2 |
Türkiye’nin genel anlamda ekolojik özellikleri |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
3 |
Türkiye’nin genel anlamda floristik özellikleri |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
4 |
Türkiye’yi tanımlayan floristik ve coğrafik bölgeleri |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
5 |
Bu bölgelerde bulunan vejetasyon tipleri |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
6 |
Karadeniz bölgesinin vejetasyon formasyonları |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
7 |
Akdeniz bölgesinin vejetasyon formasyonları |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
İç Anadolu bölgesinin vejetasyon formasyonları |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
10 |
Doğu Anadolu bölgesinin vejetasyon formasyonu |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
11 |
Güneydoğu Anadolu bölgesinin vejetasyon formasyonu |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
12 |
Bu vejetasyonun ayırt edici özllikleri |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
13 |
Bu vejetasyon tiplerinin varlığını etkileyen faktörler |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
14 |
Bu vejetasyon tiplerinin dağılımını olumlu ve olumsuz yönde etkileyen faktörler |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
15 |
Türkiye’de doğal vejetasyon ve arazi kullanma arasındaki ilişki |
Kaynak okuma |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 160 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|