|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Genetik I (Önşart Lisans Genetik) |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-667 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Canlılardaki genetik olayların moleküler seviyede anlaşılmasını sağlamak,
2-Tez çalışması sırasında elde edilen sonuçların doğru yorumlanmasını sağlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler Genetik hakkında temel ve ayrıntılı bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin akışında. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nukleik asitler ve DNA |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
2 |
Genetik materyal çeşitleri |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konuyla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
3 |
DNA´nın replikasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
4 |
Replikasyon tipleri |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
5 |
RNA |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
6 |
Genin ekspresyonu ve transkripsiyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
7 |
Primer RNA molekülünün (pre RNA molekülünün) Modifikasyonu |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili soru sorma ve cevaplama |
|
8 |
Ara sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
9 |
Genetik kod ve genetik kodun açıklanması |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
10 |
Protein sentezi (Translasyon) |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, önceki konularla ilgili soru sorma ve cevaplama |
|
11 |
Protein molekülünün yapısı |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, Protein sentezinin genetikle ilgisi hakkında sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
12 |
Mutasyon çeşitleri ve gen mutasyonlarının sebepleri |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
13 |
Gen mutasyonlarının moleküler mekanizması |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, mutasyon çeşitleri ile ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
14 |
Suni mutasyonlar |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, mutasyonların oluş mekanizmasıyla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
15 |
DNA zararlarının onarılması ve gen mutasyonlarının supresyonu (Baskılanması) |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı, mutasyonlarla ilgili sözlü soru sorma ve cevaplama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kitap şeklinde hazırladığım ders notlarım, Prof.Dr. Mehmet Topaktaş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
5 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
50 |
50 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|