Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
The Aquatic Environments as Living Spaces |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-657 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biology of the freshwaters Biology of Marine ecosystem Biology of brackish water Living in sediments
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Investigation on the physical, chemical and biological characterisitcs of the aquatic environments |
|
Dersin İçeriği |
: |
This course deals with the living conditions of aquatic organisms from different waters and investigate how they adapt to waters with different chemical and physical characteristics |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
2 |
Dissolved chemicals in freshwaters |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
3 |
Solid particules and organic matter in freshwaters |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
4 |
Salinity increase and pH changes |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
5 |
Water hardness and its effects on aquatic organisms |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
6 |
pollution of freshwater and its basic effects |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
7 |
Brackish waters and living in it |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
8 |
Exam |
Exam |
Exam |
|
9 |
Marine environment and dissolved matters in it |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
10 |
Marine environment and dissolved matters in it |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
11 |
Global warming and effects on seas |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
12 |
Estuarine environment |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
13 |
Migrating fish |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
14 |
Ecological relationships in the aquatic environments |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
15 |
Parasitism |
Sucul ortamlar hakkında araştırma |
Güncel konu üzerinde tartışma |
|
16/17 |
Final Exam |
Final Exam |
Final Exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
2 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
3 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|