Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiyenin Sulak Alan Bitkileri ve Vejetasyonu

Dersin Kodu : BY-621

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HALİL ÇAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sulak alanların sahip olduğu ekolojik özellikler ve bitkisel adaptasyonları kavrama
Sulak alanların yönetilmesi ve korunması için gerekli bilimsel alt yapıyı alır ve uygulamada karşılaşılan sorunlarla baş eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sulak alan ekosistemlerinin vejetasyonu ve ekolojik özelliklerinin anlaşılması, Koruma ve çevre yönetimi konularında gerekli olan bilgi alt yapısının kazandırılması.

Dersin İçeriği : Sulak alanların önemi ve diğer ekosistemler içerisindeki farklılıkları ve ayrıcalıkları konusuna giriş. Turkiye de bulunan sulak alanlardaki yaygın bitki örtüsü ve bu bitki örtüsü içerisinde yer alan bazı bitki türlerin anatomik ve morfolojik özellikleri ile adaptasyon mekanizmaları hakkında bilgi verilecek. sulak alanlardaki bitki örtüsü ve türlerinin sulak alanın derinlik, tuzluluk, veya Tatlısu gibi fiziksel özelliklerine göre sınıflandırılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoloji seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekosistem kavramına giriş Power point sunumu
2 Sulak alan ekosistemleri ve tipleri Power point sunumu
3 Sulak alan ekosistemlerinin yaygın bitki örtüsü tipleri Power point sunumu
4 Tuzcul vegetation tipleri (iç kara ve kıyısal) Power point sunumu
5 Nemli ve bataklık alanlar özgü bitki örtüsü ve özellikleri Power point sunumu
6 sulak alan bitki türlerinin genel özellikleri, karasal bitkilerden farkları Power point sunumu
7 Vize Yazılı sınav ve proje sunumu
8 Bitkilerin su ile ilişkilerine göre sınıflandırılması Power point sunumu
9 Yüzücü bitkiler Power point sunumu
10 Batık bitkiler Power point sunumu
11 yarı batık bitkiler Power point sunumu
12 amphibi bitkiler Power point sunumu
13 Sulak alanlarda endemizim Power point sunumu
14 Sulak alanların korunmasının önemi Power point sunumu
15 Türkiyenin önemli sulak alanları ve ekolojik özellikleri Power point sunumu
16/17 Final sınavı yazılı sınav ve proje sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seçmen,Ö ve Leblebici,E. (1997). Türkiye Sulak Alan Bitkileri ve Bitki Örtüsü , Ege Üniv. Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 4
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 5
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 5
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 3
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 5
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 5
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 4
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 5
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 3
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 5
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6