Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiyenin Sulak Alan Bitkileri ve Vejetasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-621 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sulak alanların sahip olduğu ekolojik özellikler ve bitkisel adaptasyonları kavrama Sulak alanların yönetilmesi ve korunması için gerekli bilimsel alt yapıyı alır ve uygulamada karşılaşılan sorunlarla baş eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sulak alan ekosistemlerinin vejetasyonu ve ekolojik özelliklerinin anlaşılması, Koruma ve çevre yönetimi konularında gerekli olan bilgi alt yapısının kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sulak alanların önemi ve diğer ekosistemler içerisindeki farklılıkları ve ayrıcalıkları konusuna giriş. Turkiye de bulunan sulak alanlardaki yaygın bitki örtüsü ve bu bitki örtüsü içerisinde yer alan bazı bitki türlerin anatomik ve morfolojik özellikleri ile adaptasyon mekanizmaları hakkında bilgi verilecek. sulak alanlardaki bitki örtüsü ve türlerinin sulak alanın derinlik, tuzluluk, veya Tatlısu gibi fiziksel özelliklerine göre sınıflandırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekosistem kavramına giriş |
|
Power point sunumu |
|
2 |
Sulak alan ekosistemleri ve tipleri |
|
Power point sunumu |
|
3 |
Sulak alan ekosistemlerinin yaygın bitki örtüsü tipleri |
|
Power point sunumu |
|
4 |
Tuzcul vegetation tipleri (iç kara ve kıyısal) |
|
Power point sunumu |
|
5 |
Nemli ve bataklık alanlar özgü bitki örtüsü ve özellikleri |
|
Power point sunumu |
|
6 |
sulak alan bitki türlerinin genel özellikleri, karasal bitkilerden farkları |
|
Power point sunumu |
|
7 |
Vize |
|
Yazılı sınav ve proje sunumu |
|
8 |
Bitkilerin su ile ilişkilerine göre sınıflandırılması |
|
Power point sunumu |
|
9 |
Yüzücü bitkiler |
|
Power point sunumu |
|
10 |
Batık bitkiler |
|
Power point sunumu |
|
11 |
yarı batık bitkiler |
|
Power point sunumu |
|
12 |
amphibi bitkiler |
|
Power point sunumu |
|
13 |
Sulak alanlarda endemizim |
|
Power point sunumu |
|
14 |
Sulak alanların korunmasının önemi |
|
Power point sunumu |
|
15 |
Türkiyenin önemli sulak alanları ve ekolojik özellikleri |
|
Power point sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
yazılı sınav ve proje sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
5 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|