Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toprak Biyolojisinde Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toprak biyolojisi laboratuvar düzeni ve işlevini algılatıp benimsetmek, Deneylerin ince detaylarını vermek, el mahareti kazandırmak, Otokontrol sistemini kazandırmak,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak Biyolojisi Laboratuvarının Hedeflerini Ortaya Koymada Bakış Açısı Kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lab. düzeni ve temizliğinin önemi
Laboratuvar güvenliği bilgileri
Cam malzeme ve kimyasalların özellikleri ve kullanımlarında dikkat edilmesi gereken konular,
Toprak örneklerinin alınma kuralları ve araziden alınması
Toprakların analize hazırlanması
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : pH
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : kireç
Topraklarda karbon tayini
Topraklarda azot tayini
Topraklarda mineral azot tayinleri
Karbon mineralizasyonu için toprakların inkübasyonu (respirasyon yöntemi)
Azot mineralizasyonu
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lab. düzeni ve temizliğinin önemi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Laboratuvar güvenliği bilgileri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Cam malzeme ve kimyasalların özellikleri ve kullanımlarında dikkat edilmesi gereken konular, |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Toprak örneklerinin alınma kuralları ve araziden alınması |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Toprakların analize hazırlanması |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : pH |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : kireç |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Topraklarda karbon tayini |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
Topraklarda azot tayini |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Topraklarda mineral azot tayinleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Karbon mineralizasyonu için toprakların inkübasyonu (respirasyon yöntemi) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Azot mineralizasyonu |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
Sonuç ve Değerlendirme |
Sonuç ve Değerlendirme |
Sonuç ve Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|