|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikrobiyoloji Laboratuvar Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-593 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikrobiyoloji laboratuvar teknikleri kavranacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sterilizasyon yöntemleri, aerob, anaerob ve fakültatif anaerob kültür teknikleri, saf kültür izolasyon yöntemleri, antibiyotik hassasiyet testleri. Gıda (su, içecek ve yiyecekler) maddelerinden, göllerden, denizlerden ve nehir sularından mikroorganizma izolasyon ve identifikasyonu öğretilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikrobiyoloji pratikleri öğretilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji Bölümü Araştırma Laboratuvarlarında |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikroskop ve mikrobiyoloji laboratuvarında kullanılan diğer ekipmanların tanıtımı. Çalışma prensipleri hakkında bilgilendirme, Laboratuvar Biogüvenliği |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
2 |
Boyama yöntemleri
|
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
3 |
Kültür yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
4 |
Kültür yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
5 |
Kültür yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
6 |
Kültür yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
7 |
Mikroorganizmaları kontrol yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Mikroorganizmaları kontrol yöntemleri |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
10 |
Bakterilerin tiplendirilmesi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
11 |
Toprak mikrobiyolojisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
12 |
Toprak mikrobiyolojisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
13 |
Su mikrobiyolojisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
14 |
Su mikrobiyolojisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
15 |
Gıda mikrobiyolojisi |
Kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
16/17 |
Gıda mikrobiyolojisi |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Benson Harold J. Microbiological applications (1994). 6th edition.Wm.C.Brown Publisher.
Collins, C.H and Lyne. P,M. Microbiolgical methods 1976. Butterworth & Co Ltd.
Atlas. R,M. Handbook of Media for Environmental Microbiology.2005. 2nd Editon CRXC press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
4 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|