|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuarın tanıtılması ve düzeni |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Laboratuar güvenliği |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Cam ve kimyasal malzemelerin özellikleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Ekoloji laboratuarında kullanılan çözeltilerin hazırlanması |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Seçilen bir ekolojik araştırma konusu ile ilgili literatür ve yöntem araştırılması |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Arazide bitki, toprak ve ölüörtü örneklerinin alımı ve kurutulmaları |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Arasınav |
Arasınav |
Arasınav |
|
8 |
Alınan örneklerin ayıklanması, analize hazırlanması ve muhafazası |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
9 |
Ölüörtü ve toprakların fiziksel özelliklerinin belirlenmesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
Örneklerin kimyasal özelliklerinin belirlenmesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Organik madde analizi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
Organik madde analizi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Azot analizleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Fosfor, Potasyum analizleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Fosfor, Potasyum analizleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
Sonuç, değerlendirme ve tartışma |
Sonuç, değerlendirme ve tartışma |
Sonuç, değerlendirme ve tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|