Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik Madde Transferinde Kullanılan Vektörler |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-577 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gen klonlamanın önemi ve aşamaları öğrenilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu alanda kullanılan vektörlerin özellikleri, büyüklükleri, vektör tipleri ve vektör üretimi konuları işlenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Prokaryotik ve ökaryatik Vektör çeşitleri irdelenecektir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji bölümü araştırma laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gen klonlama ve DNA dizi analizi neden önemlidir |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
2 |
Vektörler |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
3 |
DNA nın saflaştırılması |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
4 |
Saflaştırılmış DNA nın manipülasyonu |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
5 |
Canlı hücreye DNA nın aktarılması |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
6 |
E.coli için Klonlama vektörleri |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
7 |
Ökaryotlar için klonlama vektörleri |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
8 |
Ökaryotlar için klonlama vektörleri |
|
|
|
9 |
Belli bir geni içeren klon nasıl edlde edilir. |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
10 |
PCR |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
11 |
Genin yeri ve yapısı hakkında bilgi nasıl elde edilir. |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
12 |
Gen ifadesi |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
13 |
Klonlanan genlerden protein üretimi |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
14 |
Tıpta Gen klonlama ve DNA analizi |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
15 |
Tarımda Gen klonlama ve DNA analizi |
kaynak taraması |
Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
5 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
5 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|