|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metals and Their Compounds in the Enviroment |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-573 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
The chemistry of heavy metals Natural occurrance and distribution of metal compounds in the environment Contamination of food supplies by heavy metals The effects of heavy metals through food-chain
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
To inform the students abolut natural occurrance of heavy metals in the environment and in the food-chain |
|
Dersin İçeriği |
: |
The chemical characteristics of heavy metals and the usage areas by human are given in this course. Metal contamination in food and ecosystem such as river, lakes and seas are also mentioned giving examples throughout the world. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminar room of department |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
The environment |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Ecological Factors |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Metal Compounds in the environment and their usage |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Metal Compounds in the environment and their usage |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Metal Compounds in the environment and their usage |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Contamination of food suplies by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Contamination of food suplies by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Exam |
Exam |
Exam |
|
9 |
Allowed limits of heavy metal in food |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Human poisoning incidents by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Human poisoning incidents by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Animal poisoning incidents by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Animal poisoning incidents by heavy metals |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Metal accumulation in animal tissues |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Metal accumulation in animal tissues, Factors affecting metal accumulation |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Exam |
Final Exam |
Final Exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Merian E (1991) Metals and Their Compounds in the Environments. Occurrence, Analysis and Biological Relevance. ISBN 0-89573 - 562 - 8 (VCH New York)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
2 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
1 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
1 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
3 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 149 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|