Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Water Pollution and Fish Physiology |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-572 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
to teach water pollution and factors causing contamination Information about water pollutants, particularly heavy metals, pesticides The effects of water pollutants on fish physiology Osmoregulation problems of fish under metal toxicity
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
To teach the effects of water pollution on fish physiology |
|
Dersin İçeriği |
: |
With this course, it is aimed to teach the effects of pollutants such as heavy metals on enzymatic activities and blood parameters. Also basic principles of toxicology are tought in this course |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
The environment |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
2 |
Water cycle and the aquatic media |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
3 |
Antropogenic activities |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
4 |
Water contaminants |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
5 |
Heavy metals |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
6 |
Pesticides |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
7 |
Toxicity tests |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
8 |
Exam |
Exam |
Exam |
|
9 |
Fish biology and physiology |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
10 |
Metal effects on ATPases |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
11 |
Pesticides effects on ATPases |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
12 |
Effects of metals on blood parameters |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
13 |
Effects of pesticides on blood parameters |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
14 |
Effects of metals on antioxidant system |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
15 |
Effects of pesticides on antioxidant system |
Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması |
Konu üzerinde karşılıklı tartışma |
|
16/17 |
Final Exam |
Final exam |
Final exam |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
1 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
1 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
2 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|