Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Water Pollution and Fish Physiology

Dersin Kodu : BY-572

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA CANLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : to teach water pollution and factors causing contamination
Information about water pollutants, particularly heavy metals, pesticides
The effects of water pollutants on fish physiology
Osmoregulation problems of fish under metal toxicity

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : To teach the effects of water pollution on fish physiology

Dersin İçeriği : With this course, it is aimed to teach the effects of pollutants such as heavy metals on enzymatic activities and blood parameters. Also basic principles of toxicology are tought in this course

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 The environment Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
2 Water cycle and the aquatic media Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
3 Antropogenic activities Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
4 Water contaminants Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
5 Heavy metals Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
6 Pesticides Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
7 Toxicity tests Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
8 Exam Exam Exam
9 Fish biology and physiology Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
10 Metal effects on ATPases Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
11 Pesticides effects on ATPases Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
12 Effects of metals on blood parameters Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
13 Effects of pesticides on blood parameters Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
14 Effects of metals on antioxidant system Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
15 Effects of pesticides on antioxidant system Balık fizyolojisi ve çevre kirliliği üzerine internet araştırması Konu üzerinde karşılıklı tartışma
16/17 Final Exam Final exam Final exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Heath, A.G., 1987. Water Pollution and Fish Physiology. CRC Press, Florida, USA, pp. 245.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 1
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 1
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 2
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 2
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 1
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 3
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 4
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 0
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 1
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 2
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 3
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 2
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6