Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Böceklerde Üreme Fizyolojisi

Dersin Kodu : BY-551

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme, döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller.
Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme, döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BY-551 Böceklerde Üreme Fizyolojisi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Böceklerde Dişi ve Erkek Üreme Sistemlerinin kavranması

Dersin İçeriği : Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri; oogenez ve ovipozisyon; çiftleşme ve döllenme, döllenme verimliliğini kontrol eden faktörler; hibernasyon ve diyapoz; üremede özel şekiller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Böceklerde erkek ve dişi üreme sistemleri
2 Oogenezis ve Ovipozisyon
3 Çiftleşme,Döllenme ve Fertilizasyon
4 Fertilite ve Döllenmeyi kontrol eden faktörler
5 Hibernasyon ve Diyapoz
6 Özel üreme şekilleri
7 Erkek ve dişi üreme yapısının karşılaştırması
8 Ara sınav
9 Dişi böceklerde görülen ovariole tipleri
10 Erkek üreme organının genel yapısı
11 Ovoviviparite ve özellikleri
12 viviparite ve özellikleri
13 Poliembriyoni,Paedogenesiz ve Hermafrotizim
14 Üremeyi etkileyen faktörler
15 Böceklerde Partenogenezis
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Principles of Insect Physiology/ V.B. WİGGLESVORTH
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 4
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 5
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 4
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 4
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 5
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 4
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 4
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 4
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 5
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 5 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 3 9
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 10 20
Toplam İş Yükü: 155
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.2
Dersin AKTS Kredisi: 6