|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çimlenme Ekolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-539 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğaya bakış açısı getirmek, Bir ekolojik olayı çimlenme çervesinde irdelemek ve başka alanlara genelleştirebilmek, Canlılar arasındaki ilişkilerin boyutlarını bu çerçevede yeniden gözden geçirmek ve bazı detayları ortaya koymak, Her canlı türünün aslında ayrı birer birey olduğunun farkında olmak ve reaksiyonlarının sınırlarını kavramak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekolojik anlamda Çimlenme ve Çimlenmeyi etkliyen faktörlerle aralarındaki ilişkiyi ortaya koyarak sentez yeteneğini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tohumun tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı,
Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme),
Çimlenme ve Dormansi ve Önemi
Primer Dormansi, Sekonder Dorm., Özel Dormansi ve Duble Dormansi.
Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : Dış Faktörler
Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : İç Faktörler
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi)
Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği,
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri),
Çimlenme inhibitörleri,
Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme)
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohumun tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Çimlenme ve Dormansi ve Önemi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Çimlenme ve Dormansi ve Önemi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Primer Dormansi, Sekonder Dorm., Özel Dormansi ve Duble Dormansi. |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : Dış Faktörler |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : İç Faktörler |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Çimlenme inhibitörleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme) |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
Sonuç ve değerlendirme |
Sonuç ve değerlendirme |
Sonuç ve değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seed Physiology Volume 2 Germination and Reserve Mobilization, David R. Murray, 1984
Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Prof. Dr. Yıldırım Akman, Palme Yayıncılık, 2007
Bitki Ekolojisi, Prof. Dr. Mahmut Kılınç, Prof. Dr. hamdi Güray Kutbay, Palme Yayıncılık,2008
The Ecology Of Seeds, Micheal Fenner, Ken Thompson, Cambridge University Press, 2005
Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Prof. Dr. Yıldırım Akman, Palme Yayıncılık, 200
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
0 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
7 |
98 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
6 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|