Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çimlenme Ekolojisi

Dersin Kodu : BY-539

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğaya bakış açısı getirmek,
Bir ekolojik olayı çimlenme çervesinde irdelemek ve başka alanlara genelleştirebilmek,
Canlılar arasındaki ilişkilerin boyutlarını bu çerçevede yeniden gözden geçirmek ve bazı detayları ortaya koymak,
Her canlı türünün aslında ayrı birer birey olduğunun farkında olmak ve reaksiyonlarının sınırlarını kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekolojik anlamda Çimlenme ve Çimlenmeyi etkliyen faktörlerle aralarındaki ilişkiyi ortaya koyarak sentez yeteneğini geliştirmek

Dersin İçeriği : Tohumun tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı, Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme), Çimlenme ve Dormansi ve Önemi Primer Dormansi, Sekonder Dorm., Özel Dormansi ve Duble Dormansi. Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : Dış Faktörler Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : İç Faktörler Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği, Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri), Çimlenme inhibitörleri, Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tohumun tanımı, açık ve kapalı tohumluların temel özellikleri, bitkilerde eşey dağılışı Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
2 Angiospermae’de döllenme (porogami, kalazogami, multipl birleşme) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
3 Çimlenme ve Dormansi ve Önemi Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
4 Çimlenme ve Dormansi ve Önemi Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
5 Primer Dormansi, Sekonder Dorm., Özel Dormansi ve Duble Dormansi. Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
6 Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : Dış Faktörler Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
7 Çimlenmeyi Etkileyen İç ve Dış Faktörler : İç Faktörler Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
10 Fiziksel faktörler (sıcaklık, ışık, su, tuz etkisi) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
11 Yağmurun etkisi, dormansi-nem ilişkileri, toprak strüktürü, tekstürü, toprak nemi, gömme derinliği Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
12 Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
13 Kimyasal faktörler (toprağın kimyasal içeriği, toprak çözeltisinin etkileri) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
14 Çimlenme inhibitörleri Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
15 Biyolojik faktörler (Simbiyoz ve non-simbiyoz çimlenme) Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
16/17 Sonuç ve değerlendirme Sonuç ve değerlendirme Sonuç ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seed Physiology Volume 2 Germination and Reserve Mobilization, David R. Murray, 1984
 Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Prof. Dr. Yıldırım Akman, Palme Yayıncılık, 2007
 Bitki Ekolojisi, Prof. Dr. Mahmut Kılınç, Prof. Dr. hamdi Güray Kutbay, Palme Yayıncılık,2008
 The Ecology Of Seeds, Micheal Fenner, Ken Thompson, Cambridge University Press, 2005
 Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Prof. Dr. Yıldırım Akman, Palme Yayıncılık, 200
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 4
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 0
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 0
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 3
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 0
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 0
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 0
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 4
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 4
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 6 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6