|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Taksonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-513 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Taksonomi nedir. Taksonominin önemi ve değişik taksonomi tipleri. Linnaean taksonomisi ve öncesi, Devessieu ve doğal sistemler, filogeni üzerine oturtulmuş sistemler, Engler Bessey ve diğer sistemler. Bitki taksonomisi birimleri ve gelişimi, Nomenclatür´ün bitki taksonomosindeki rolü. Latince isimlendirmenin önemi ve bitkilerin tanımlanmasında kullanılan kriterler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Doğadaki bitkileri tanımak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerin sistematik açıdan değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Taksonomi tanımı |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
2 |
Taksonominin önemi ve değişik taksonomi tipleri |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
3 |
Linnaean taksonomisi ve öncesi |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
4 |
Devessieu ve doğal sistemler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
5 |
Filogeni üzerine oturtulmuş sistemler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
6 |
Engler Bessey |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
7 |
Ara sınav |
Yazılı |
Yazılı |
|
8 |
Diğer sistemler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
9 |
Nomenklatür´ün bitki taksonomosindeki rolü |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
10 |
Latince isimlendirmenin önemi |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
11 |
Bitkilerin tanımlanmasında kullanılan kriterler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
12 |
Bitkilerin tanımlanmasında kullanılan kriterler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
13 |
Tohumlu bitkiler sistematiğinden örnekler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
14 |
Tohumsuz bitkiler sistematiğinden örnekler |
Derslik, Bilgisayar, Tepegöz, Binoküler |
Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, canlı materyal üzerinde uygulama |
|
15 |
Yıl sonu sınavı |
Yazılı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seçmen Ö., Gemici Y., Görk G., Bekat L., Leblebici E., 2000, Tohumlu bitkiler sistematiği, Ege Üni. Fen Fakültesi Kitaplar serisi, No:116.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
0 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
14 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|