Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Organik Tarımda Bitki Koruma |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP451 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Organik tarımın tanımı ve amacını öğrenir, Organik tarımın prensiplerini öğrenir, Organik tarımda tarımsal işlemlerin (sulama,gübreleme..vs) önemini öğrenir, Organik tarımda karşılaşabileceği bitki koruma problemleri ve çözüm yollarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüz konvansiyonel tarımı, tarımda getirdiği pek çok gelişmeye karşın başta çevre ve insan sağlığını tehdit eden birçok sorunu da beraberinde getirmiştir. Bu sorunların günümüzde en önemli çözümlerinden biriside “Organik Tarım”dır. Organik tarım, tarımsal üretim sisteminde sorun olan nedenlere karşı sadece insan kazancına yönelik değil aynı zamanda doğanında yanında yer alan çözüm önerileri getiren bir uygulama olarak doğmuştur. Organik tarımın prensipleri, uygulama koşulları, organik tarım sisteminde bitki koruma etmenlerine karşı uygulanabilecek kalıntı problemi olmayan yöntemlerin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Organik tarım nedir, nerede nezaman uygulanmalaıdır, oraganik tarımda karşılaşılan bitki koruma problmeleri ve çözümleri nelerdir, ve bunların arazi şartlarında uygulamaları dersin ana içeriğidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma Bölüm Derslikleri, Laboratuvarları ile Bitki Koruma Bölüm arasizi ve seralar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarım sistemleri ve nerede nezamn niçin Organik tarımın |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
2 |
Organik tarımın tanımı, amaçları ve Türkiye ile Dünyadaki durumu ve diğer tarım sistemleri ile karşılaştırma |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
3 |
Organik tarım sistemine geçiş kuralları ve organik tarım alanında olması gereken özellikler |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
4 |
Organik tarımda bitki deseni ve zararlı etmenler açısından önemi
|
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
5 |
Organik tarımda uygulanacak tarımsal işlemlerden sulama, gübreleme, toprak işleme yöntemleriyle zararlı etmenler arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
6 |
Organik tarımda sertifikasyon ve kuralları |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
7 |
ARA SINAVI |
Ara sınava kadar görülen konularla ilgili yazılı, sera ve açık tarla uygulamaları ile sözlü sınav |
|
|
8 |
Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri I |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
9 |
Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri II |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları |
|
10 |
Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri III |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
11 |
Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler I |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları |
|
12 |
Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler II, ev ödevlerinin hazırlanması ve tartışılması |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
13 |
Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler III, ev ödevlerinin hazırlanması ve tartışılması |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları |
|
14 |
Uygulamalarda yetiştirilen kültür bitkilerindeki problemlerin analizi , ev ödevlerinin hazırlanması ve tartışılması |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları
|
|
15 |
Uygulamalarda yetiştirilen kültür bitkilerindeki problemlerin rapor edilmesii ev ödevlerinin sunulması |
Önerilen kaynaklar ve ders sunumları, ev ödevlerinin sunusunun hazırlanmas |
Powerpoin sunusu ile Görsel ve Açık tarla ve serada direkt öğrenci uygulamaları |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Final sınavına kadar görülen konularla ilgili yazılı, sera ve açık tarla uygulamaları ile sözlü sınav |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
5 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
4 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
3 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
3 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|