Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Abiyotik Hastalıklar

Dersin Kodu : BKP356

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitkilerde herhangi bir hastalık etmeni veya zararlı olmaksızın olumsuz iklim ve toprak koşulları ile çevre kirleticiler ve yanlış kültüğrel uygulamalar nedeniyle bitkilerde meydana gelen zararlanmalar öğrenilmektedir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BKP201 Fitopatoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Her hangi bir patojen veya zararlı olmaksızın bitkilerde değişen şiddetlerde zararlara neden olan çevre faktörleri (Olumsuz atmosfer ve tıoprak koşulları) , yanlış ve hatalı külütürel uygulamaların incelenmesi ve bu konularda bilgilerin alınması

Dersin İçeriği : Bitkilerde hastalık ve zararlanmalara neden olan cansız etmenlerin anlatımı ve sebeplerinin saptanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hastalık etmenleri ve abiyotik etmenlerin özellikleri , karşılaştırılması verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
2 Abiyotik faktör olarak iklim olayları Ödevlerin verilmesi verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
3 Yüksek sıcaklığın bitkilere olan etkileri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
4 Düşük sıcaklığın bitkilere etkileri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
5 Nem, yağış, rüzgar ve işığın bitkilere etkileri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
6 Toprak özellikleri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
7 Toprağın fiziksel ve kimyasal içeriğnin bitkilere olan etkileri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
8 Ara sınav işlenilen konularıkapsayacak şekilde yazılı sınav
9 Toprak pH sı ve Tuzlanmanın bitkilere etkisi verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
10 Toprağın kimyasal yapısı Makro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi Ödevlerin toplanması verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
11 Toprağın kimyasal yapısı Mikro elemnt eksiklik ve fazlalığın bitkilere olan etkisi verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
12 Bitki yetiştirme ve işletme tekniklerinin bitkilere olan olumsuz etkileri verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
13 Fitooksiteler ve çevre kirliliği verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
14 Çevre kirliliği ve küresel ısınma verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
15 Genetik bozukluklar verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve powert point sunularından ders tekrarı görsel anlatım
16/17 Yıl Sonu Sınavı işlenilen konularıkapsayacak şekilde Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Compendium seriesof The American Phytopathological Society (Citrus, Apple and Pear, Rose, Corn, Barley, Cotton, Grape, Strawberry, Tomato, Potato, Peanut vd.) (APS Press, The American Phythopathological Society Pilot Knob Road St. Paul,Minnesota 55121- 2097 USA)
 Ders notu, kaynak kitaplar ve power point sunular
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 6 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 2
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 5
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 4
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 3
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 3
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 3
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 4
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 5
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 3
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 3
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 4
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 12 72
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6