Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoteknoloji

Dersin Kodu : BKP353

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUKADDES KAYIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyoteknolojinin Bitki Korumada kullanım alanlarını öğrenir
Bitki ıslahı ve genetiği değiştirilmiş canlılar arasındaki farkı öğrenir
Moleküler yöntemlerin bitki hastalıklar ve zararlılarının tanısında kullanımını öğrenir
Hastalıksız üretim materyali nasıl elde edileceğini öğrenir
Böceklere dayanıklı bitki elde etme yöntemlerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki biyoteknolojisi genel kavramlarını, doku kültürü, moleküler tanı yöntemleri, rekombinant DNA teknolojisi ve genetik mühendisliğinin bitki korumadaki önemi ve uygulama alanlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği : Biyoteknoloji nedir? Bitki Korumada biyoteknolojinin kullanım alanları nelerdir?

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik,Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyoteknolojinin tanımı, tarihçesi önemi, ve uygulama alanları. Ödevlerin dağıtılması Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
2 Temel besi ortamlarının bileşimi, hazırlanması ve kullanımı Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
3 Bitki hücre, doku, organ, anter ve embryo kültürleri Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
4 Hastalıktan ari bitki üretimi ve mikro çoğaltım metodları Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
5 In vitro somaklonal varyasyon ve uygulamaları Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
6 Protoplas fuzyonu ile somatik hibridizasyon ve pratik kullanım alanları Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
7 Ara Sınav Önerilen kaynaklar ve Ders notu Yazılı sınav
8 Gen kaynaklarının korunması Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
9 Hastalık etmenleri ve zararlıların tanısında ve sınıflandırmasına moleküler tekniklerin kullanımı Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
10 Genetik mühendisliği ve bitkilere gen aktarım teknolojileri Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
11 Böcek ve diğer zararlılara karşı dayanıklı transgenik bitkiler ve kullanımı Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
12 Virüs ve diğer hastalık etmenlerine dayanıklı transgenik bitkilerin üretilmesi ve kullanımı Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
13 Herbisitlere dayanıklı transgenik bitkiler ve kullanım olanakları Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
14 Ara sınav Ödevlerin değerlendirilmesi Önerilen kaynaklar ve Ders notu Yazılı sınav
15 Transgenik bitkilerin ve ürünlerinin analiz yöntemleri Transgenik bitkilerin avantajları, dezavantajları, tarım ve çevreye yararları ve riskleri. Önerilen kaynaklar ve Ders notu Görsel
16/17 Yıl sonu sınavı Önerilen kaynaklar ve Ders notu Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Koç N.K. Bitki Biyoteknolojisi, 1994. 190s. –Yayınlanmamış.
 Babaoğlu, M., Gürel, E., Özcan, S. 2001. Bitki Biyoteknolojisi I – Doku Kültürü ve Uygulamaları. S.Ü. Vakıf yayınları, Vol 1.
 Özcan, S., Gürel, E., Babaoğlu, M. 2001. Bitki Biyoteknolojisi II – Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları. Vol.2, 456 s.
 Nair AJ. 2008. Introduction to Biotechnology and Genetic Engineering. Infinity Science Pr Llc.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 75
    Ödev/Proje/Diğer 2 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 5
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 5
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 5
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 3
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 4
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 5
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 3
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 4
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 4
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 4
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 1
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 3
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4