|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mücadele Yöntemi |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP352 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ Prof.Dr. İBRAHİM HALİL ELEKÇİOĞLU Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımsal zararlı, hastalık ve yabancı otlara karşı kullanılan savaşım yöntemlerini öğretmek, Çevreye, insanlara ve diğer faydalı organizmaya en az zarar veren yöntem ve ilaçların kullanılmasını sağlamaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde hastalık etmenleri, zararlılar ve yabancı otlara karşı kullanılan mücadele yöntemleri (yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal) hakkında örneklere dayalı detaylı ve pratiğe yönelik bilgiler vermek ve öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültür bitkilerinde zararlılar, hastalık etmenleri ve yabancı otlar hakkında genel bilgiler, yasal, kültürel, fiziksel, biyolojik ve kimyasal mücadele yöntemleri ve uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal zararlılarla savaşta temel bilgilerin verilmesi Tarımsal zararlılarla savaşta kültürel önlemler ve fiziksel savaşım yöntemlerinin hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Ders içeriği hakkında bilgi edinme |
Görsel anlatım |
|
2 |
Tarımsal zararlılara karşı mekaniksel savaşım yöntemlerinin kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
3 |
Tarımsal zararlılara karşı biyolojik savaşım yöntemleri ve biyoteknik savaşım yöntemlerinin kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
4 |
Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri ve kullanılması hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
5 |
Tarımsal zararlılara karşı entegre savaşım hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
6 |
Bitki hastalıklarının ortaya çıkmasında etkili olan abiyotik ve biyotik etmenler (fungus, bakteri, virüs, viroid, fitoplasma, spiroplasma vb.) ile mücadelede kültürel önlemler ve fiziksel yöntemler hakkında bilgi verilmesi |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
7 |
ARA SINAVI |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Çoktan seçmeli test sınavı. |
|
8 |
Bitki hastalık etmenleri ile mücadelede erken uyarı modelleri |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
9 |
Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Koruyucu fungisitler, aktif maddeleri ve uygulama metodları hakkında temel bilgiler verilmesi. |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
10 |
Bitki hastalık etmenlerine karşı kullanılan kimyasal savaş yöntemlerinden Sistemik fungisitler, aktif maddeleri ve etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri hakkında temel bilgiler verilmesi. |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
11 |
Yabancı otlarla mücadeleye karar verme kriterleri ve dikkat edilecek parametreler |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
12 |
Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitler I |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
13 |
Kimyasal mücadelede kullanılacak herbisitler II |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
14 |
Entegre mücadele prensipleri ve uygulaması |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
15 |
Genel tekrar, öğrencilerin istekleri doğrultusunda anlaşılmayan konuların ele alınması |
Ders notlarından ve sunulardan çalışmak, anlatılan konuların gözden geçirilmesi |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Anlatılan tüm konular. |
Çoktan seçmeli test sınavı. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Weed Management Handbook. Robert E L Naylor. Blackwell Publishing, 2002.
Tarım İlaçları. Dr. Saffet Öztürk. Hasad yayıncılık, Istanbul, 1990.
Öncüer, C. ve E. Durmuşoğlu, 2008. Tarımsal Zararlılarla Savaş Yöntemleri ve İlaçları, ADÜ Yay No: 28, Aydın, 472 s.
Hill, Dennis S., 2008. Pest of crops in warmer climates and their control. Springer.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Unkraut-bekaempfung im Integrierten Pflanzenschutz. Hans Kees, Eckard Beer, Horst Bötger, Werner Garburg, Georg Meinert, Ehler Meyer. DLG-Verlag Frankfurt/Main, 1993.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
5 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
12 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|