|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Böcek Sistematiği |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP351 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KAMİL KARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sistematiğin tarihsel gelişimi ile temel kavramlarını bilir 2. Böceklere akraba canlılar ile böceklerin sistematikteki yerlerini bilir 3. Tanı anahtarının kullanılmasını ve tanıda kullanılan karakterleri bilir 4. Böceklerin ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi edinir 5. Böceklerin takım düzeyinde tanısını yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Böcekleri sistematikteki yerlerini öğreterek takım ve familya düzeyinde tanınmak, ekolojik istekleri ile yaşam ortamları hakkında bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sistematik biliminin tarihsel gelişimi ile prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri, böcek sınıflandırmasında kullanılan tanı karakterleri, böcek takımlarının önemli tanı karakterleri ile ekolojik ve yaşam alanlarının tanıtılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı ile sistematik ile ilgili bazı tanımlar |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
2 |
Sistematikte yer alan kategorilerin tanıtılması |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
3 |
Tür kavramı ve türlerin ayırımı |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
4 |
Böceklerin tanısında kullanılan tanı karakterleri |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
5 |
Tanı anahtarları ve tipleri |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
6 |
Taksonomik karekterler |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
7 |
Taksonomik karekterler |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
8 |
Sistematikte isimlendirme, tür ve cins isimleri |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
9 |
Arasınav |
İşlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak |
|
|
10 |
Böceklerin toplanması, saklanması ve koleksiyonunda uyulması gereken konular |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
11 |
Böceklerin sistematikteki yeri Apterygota’nın genel özellikleri ile önemli takımların tanıtılması |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
12 |
Pterygota’nın genel özellikleri ile Ephemeroptera, Odonata, Orthoptera, Grylloblattodea, Mantophasmatodea, Mantodea ve Balttodea takımlarının tanıtım |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
13 |
Hemiptera, Thysanoptera, Neuroptera takımlarının tanıtımı |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
14 |
Coleoptera ve Hymenoptera takımlarının tanıtımı |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
15 |
Lepidoptera ve Diptera takımlarının tanıtımı |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
Ders Notundaki İlgili KonularDers Notundaki İlgili Konular |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konulara ders notu ve sunulardan hazırlanmak |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ile görselleştirilerek hazırlanmış ve elektronik ortama aktarılmış Powerpoint sunuları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Hayvansal Sınıflandırmanın Prensipleri, (Niyazi Lodos Ernest Meyer’den Çeviri)
Genel Entomoloji (Prof. Dr. İbrahim Akif KANSU)
An Introduction To The Study of Insect (Borror, Delong ve Triplehorn)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
1 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
1 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
2 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
1 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|