|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Viroloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerde hastalara neden olan virüslerin genel özelliklerini öğrenir Virüslerin bitkilerdeki neden olduğu simptomları öğrenir. Virüs hastalıkları ile nası mücadele edileceğini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP201 Fitopatoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde önemli zararlara neden olan virüs ve virüs benzeri hastalık etmenleri ile ilgili genel bilgiler verilmektedir ve mücadele yöntemleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Virüslerin genel özellikleri, taşınmaları, neden olduğu simptomlar, mücadele yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Virüs nedir? Tarihçesi, Virüs Hastalıklarının Ekonomik Önemi,
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
2 |
Virüslerin yapısı, genel özellileri, nükleik asitler, patogenez, |
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
3 |
Virüslerde proteinin karakteri, çeşitleri ve virüslerin çoğalması
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
4 |
Virüslerin isimlendirilmesi, sınıflandırılması ve virüs grupları (ICTV)
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
5 |
Virüslerin taşınma yolları
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
6 |
Virüslerin neden oldukları simptomlar ve önemli virüs hastalıkları (Meyve-Turunçgil-Bağ)
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
7 |
Virüslerin neden oldukları simptomlar ve önemli virüs hastalıkları
(Sebze-Tarla Bitkileri)
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
8 |
YARI YIL SINAVI |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
yazılı sınav |
|
9 |
Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri (Biyolojik, serolojik)
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
10 |
Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri için Biyolojik ve Serolojik amaçlı Uygulama
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
11 |
Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri (Moleküler)
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
12 |
Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri için Moleküler amaçlı
Uygulama
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
13 |
Bitki metobolizmasına virüslerin etkileri
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
14 |
Virüs benzeri diğer etmenler
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
15 |
Virüslerle mücadele yöntemleri - Sertifikasyon
Ödevlerin toplanması ve değerlendirilmesi
|
MEVCUT DERS KAYNAKLARI VE VERİLMİŞ POWER POİNT SUNULAR |
görsel anlatım |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Disease Compendium Series of the American Phythopathological Society (APOS Press, 3340 Pilot Knob Road, St. Paul Minnesota 55121-2097, USA)
Mehmet Asil YILMAZ. Viroloji. Cukurova Universitesi, Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, No. 89.
The Disease Compendium Series of the American Phythopathological Society (APOS Press, 3340 Pilot Knob Road, St. Paul Minnesota 55121-2097, USA)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
4 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
4 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
3 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
2 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
3 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|