Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Virüs Ve Viroid Hastalıkları |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ders sonunda Meyve, Sebze, Süs ve Endüstri bitkileri dahil tüm kültür bitkilerinde değişen öneme sahip virüs ve viroid hastalıklarının belirtileri, tanınması, epidemiyolojisi ve mücadele yöntemleri konularında bilgiler verilmiş olacaktır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP309 Viroloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm kültür bitkilerinde zararlı olan virüs ve viroid hastalıklarının tanıtılması, özelliklerinin, taşınma ve yayılma yollarının , epidemiyolojilerinin ve , teşhis yöntemleri ile bu hastalıklara karşı alınacak önlemlerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültür bitkilerinde zararlı olan virüs ve viroid hastalıkları her yönü ile anlatılmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders Programının açıklanması- Giriş. Virüs Hastalıklarının Önemi, Tarihçesi, Türkiye’de Virolojinin ve Virüs Hastalıklarının Durumu
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
2 |
Meyve Virüs Hastalıkları 1 -Sert Çekirdekliler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
3 |
Meyve Virüs Hastalıkları 2 -Yumuşak Çekirdekliler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
4 |
Meyve Virüs Hastalıkları 3 -Sert Kabuklu ve Üzümsü Meyveler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
5 |
Meyve Virüs Hastalıkları 4 –Subtropik Meyveler
a. İncir-Zeytin-Nar-Hurma-Turunçgil Tristeza
b. Turunçgiller |
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
6 |
Meyve Virüs Hastalıkları 5 –Diğer Ağaç ve Çalılar ile Süs Bitkileri
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
7 |
Sebze – Süs Ve Endüstri Bitkileri -1 – Yazlık Sebzeler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
8 |
Ara Sınav |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
yazılı sınav |
|
9 |
Sebze - Süs Ve Endüstri Bitkileri -2 – Kışlık Sebzeler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
10 |
Sebze – Süs Ve Endüstri Bitkileri -3 – Buğdaygiller ve Nişasta bitkileri
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
11 |
Sebze - Süs Ve Endüstri Bitkileri -4 – Baklagiller ve Yağlık Bitkiler
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
12 |
Viroidler (Giriş, Tarihçe, Önemleri)
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
13 |
Viroidler (Genel özellikleri, taşınma ve yayılma yolları, tanı)
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
14 |
Meyvelerde Zararlı Viroid Hastalıkları
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
15 |
Sebze ve Endüstri Bitkilerinde Zararlı Viroid Hastalıkları
|
verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı |
görsel anlatım power point sunuları ve ders tekrarı |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
3 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|