Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Herboloji

Dersin Kodu : BKP305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SİBEL UYGUR
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Herboloji bilim dalını ve konularını öğrenmek,
Yabancı otların zarar ve faydalarını bilmek,
Yabancı otların biyolojileri ve ekolojileri hakkında bilgi sahibi olmak,
Yabancı otların çevre faktörleri ile ilişkilerini öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Herboloji bilim dalı, çalışma konuları, bunlar içerisinde tarımda zararlı yabancı otların çimlenme ve gelişme biyolojileri, ekolojileri ile yarar ve zararları hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği : Yabancı otların tanımı ve karakteristikleri; zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar; yabancı otların gelişme dönemleri ve biyolojileri; allelopati; populasyon dinamikleri; zararlarını saptamada önemli kriterler bu dersin içeriğidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuar, Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Herboloji bilim dalı, konuları ve tarihçesi Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
2 Yabancı ot kavramı, yabancı otların yarar ve zararları Laboratuvar çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
3 Yabancı otları birbirinden ayıran taksonomik karekteristikleri, yabancı otların sınıflandırılması ve herbaryum teknikleri Herbaryum ödevi Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
4 Zehirli yabancı otlar Laboratuvar çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
5 Parazit yabancı otlar ve biyolojileri Laboratuvar çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
6 Sulu habitatlarda sorun olan algler ve su yabancı otları Laboratuvar çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
7 ARA SINAV Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı sınav
8 Yabancı otların generatif çoğalması Saha çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
9 Yabancı otların vejetatif çoğalması ve apikal dominans Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
10 Yabancı otları etkileyen biyotik faktörler Saha çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
11 Yabancı otları etkileyen abiyotik faktörler Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel,Sözlü
12 Yabancı otların populasyon dinamiği Saha çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
13 Allelopati ve allelokimyasallar Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
14 Yabancı otların kritik periyodu ve mücadelede önemi Saha çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
15 Yabancı otların ekonomik zarar eşiği ve etkileyen faktörler Herbaryum ödevlerinin toplanması Saha çalışması Önerilen ders notundaki ilgili konular Görsel
16/17 YIL SONU SINAVI Dönem sonuna kadar görülmüş tüm konular Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Crane, E., Honey. 1975. A Comprehensive Survey. International Bee Research Association. Chalfont St. Peter, Buckinghamshire. London. 607 pp.
Diğer Kaynaklar  - Herboloji (Yabancı Ot Bilimi), Zeki Özer, İzzet Kadıoğlu, Hüseyin Önen, Nihat Tursun. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 20, Kitaplar serisi No:10, Tokat, 1998. - Weed Science, Principles and Practices. Thomas JK. Monaco, Stephen C. Weller, Floyd M. Ashton, John Wiley & Sons, Inc., New Tork, 2002. - Grundlagen der Unkraut-bekaempfung. Werner Koch, Karl Hurle. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart, 1978. - Unkrautbaempfung. Werner Koch. Verlag Eugen Ulmer, Stuttgart, 1970.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 5
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 3
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 5
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 1
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 4
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 4
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 5
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 3
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 4
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 5
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 5
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3