|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Ökaryotik canlıların genel özelliklerini bilir. 2) Fungusların yarar ve zararlarını bilir. 3) Fungusların besin ve çevre isteklerini bilir. 4) Fungusların sınıflandırılma ve isimlendirilmelerini bilir. 5) Fungusların hücresel ve morfolojik yapılarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fungusları diğer canlılardan ayıran temel özellikler ve bitkilerde hastalık oluşturan funguslar ve diğer ökaryotik canlılar hakkında bilgilendirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
genel mikoloji, fungusların özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlılar aleminde fungusların yeri ve fungus sistematiği |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
2 |
Fungusların isimlendirilmesi, besin ve çevre istekleri, fungus morfolojisi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
3 |
Funguslarda hücre yapısı, önemli organeller ve işlevleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
4 |
Funguslarda üreme; eşeyli, eşeysiz ve paraseksüel üreme |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
5 |
Chytridiomycota bölümündeki bitki patojenlerinin genel özellikleri, hayat döngüleri, önemli türler ve konukçuları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
6 |
Zygomycota bölümündeki bitki patojenlerinin genel özellikleri, hayat döngüleri, önemli türler ve konukçuları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
7 |
Ascomycota bölümünün genel özellikleri, sınıflandılması |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
8 |
ARA SINAVI |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
9 |
Askokarp tipleri, Ascomycetes fungusların önemli türlerin yaşam döngüleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
10 |
Aseksüel Ascomycetes (Deuteromycetes)’lerin genel özellikleri, sınıflandılması, aseksüel spor yapıları, önemli türlerin yaşam döngüleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
11 |
Basidiomycota bölümünün genel özellikleri, sınıflandılması, basidiokarp oluşumu ve şekilleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
12 |
Hymenomycetes fungusların özellikleri, Agaricales, Tuberales ve Morchellaceae fungusları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
13 |
Urediniomycetes sınıfında bulunan fungusların özellikleri, önemli önemli bitki patojenleri, pas funguslarının hayat döngüsü |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
14 |
Ustilaginomycetes sınıfında bulunan fungusların özellikleri, önemli bitki patojenleri, yanıklık funguslarının hayat döngüleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
15 |
Oomycetes sınıfında bulunan fungusların özellikleri, önemli önemli bitki patojenleri, Mildiyö etmenlerinin yaşam döngüleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım, laboratuarda mikroskobik inceleme |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş pp sunusu
2. Kirk, P. M., Cannon, P. F., David, J. C., Stalpers, J. A., 2001. Dictionary of the Fungi. 9th Edition. CAB International, Wallingford, UK, pp. 655.
3. Webster, J., Weber, R. W. S., 2007. Introduction to Fungi. Third Edition. Cambridge University Press, Cambridge, UK, pp. 841.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
1. Moore-Landecker, E., 1996. Fundamentals of the Fungi. Fourth Edition. Prentice-Hall, Inc., New Jersey, pp. 574.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
2 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
2 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
1 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
2 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
2 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
2 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|