|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Savaş Mekanizasyonu |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimyasal savaş gereksinimleri için karar verir Tarımsal savaş yöntemlerinden en uygun olanını seçer En uygun ilaç normunu ve ilacı seçer Tarımsal savaşta uygun meme tipini belirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zararlı, hastalık ve yabancı otlarla mücadelede kullanılan bitki koruma ekipmanlarının tanıtımı, dizayn paremetreleri, kalibrasyon ve bakımı ile bitki koruma makinalarının seçimi öğretilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zararlı ve Hastalıklarla mücadele yöntemleri, Kimyasal mücadele ve kullanılan kimyasalların tanıtımı, pülverizasyon teknikleri, pülverizatör organları, pülverizatör tipleri, ilaçlama etkinliğini etkileyen faktörler, sulama sistemleri ile kimyasal uygulama, Elektrosatik püskürtme teknikleri, Tohum ilaçlama makinaları, Pülverizatör seçimi, bakımı ve kalibrasyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, labratuvar ve tarla alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomik zarar eşiği ve ekonomik zarar düzeyi |
Ders kitabından: 1-10 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
2 |
Bitki koruma ilaçları sınıflandırılması, kalıcılıkları, kullanım durumu, etki şekilleri,uygulamada güvenlik önlemleri |
Ders kitabından:11-49 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
3 |
Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması, pülverizasyon tekniği, ilaç normu damla çapı ilişkisi, kaplama oranı |
Ders kitabından:50-63 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
4 |
Pülverizasyon karakteristikleri, |
Ders kitabından:64-83 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
5 |
Değme açıları, kaplama oranı ilişkileri, damla oluşumu, taşınması ve sürüklenme |
Ders kitabından:84-113 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
6 |
Pülverizatörlerin çalışma ilkesi ve ana organları |
Ders kitabından:114-129 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
7 |
Pülverizatörlede kullanılan pompalar |
Ders kitabından:130-174 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
8 |
ARA SINAVI |
|
|
|
9 |
Pülverizatörlerde verdi ayar sistemleri, depolar, püskürtma askı sistemleri, depo doldurma sistemleri, pülverizatörlede kullanılan memele |
Ders kitabından:175-232 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
10 |
Pülverizasyon için gerekli eneji hesabı, |
Ders kitabından:233-239 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
11 |
Basınç enerjisi le çalışan memeler |
Ders kitabından:240-281 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
12 |
Sıvı bitki koruma ilaçlarının elektro statik yükle yüklenmes |
Ders kitabından:282-308 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
13 |
Tarımsal kimyasalların yağmurlama sulama sistemleri ile uygulanması |
Ders kitabından:309-319 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
14 |
Tozlayıcılar ve Mikro granül uygulayıcıları |
Ders kitabından:320-325 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
15 |
Fümigasyon ve toprak sterilizasyonu |
Ders kitabından:326-343 Sayfalar |
Power point sunular ve ders notları kullanılarak yüzyüze ders, labratuvarda uygulama |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ZEREN,Y.,BAYAT,A., Tarımsal savaş mekanizasyonu, ÇÜ.Ziraat fakültesi ders kitapları yayın No: A-27 ADANA (1999)
Matthews, G. A. Pest management. Longman Inc. 1984
Matthews, G. A. Pesticide Application Methods. Blacwell Science.3. rd Edition.(2000)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
2 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
3 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
4 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
1 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
2 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|