|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Entomoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir Böceklerin genel anatomisini bilir Böceklerin fizyolojisi hakkında temel bilgileri bilir Böceklerin üreme ve gelişmesini bilir Böceklerle mücadeleye karar verme ölçütleri hakkında uygulamaya yönelik temel kavramları bilir Böcekleri etkileyen ekolojik faktörleri bilir Temel savaşım yöntemlerini bilir Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP111 Zooloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji, Böceklerde üreme ve gelişme, Tarımsal mücadeleye karar verme ölçütleri ile böceklerle savaşım hakkında temel bilgileri öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapısı ve işleyişi, Böceklerde üreme ve gelişme, Böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
2 |
Böcek morfolojisi ve dış isketet |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
3 |
Baş, Thorax, Abdomen ve uzantıları |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
4 |
Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi: Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
5 |
Dolaşım, solunum ve üreme sistemleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
6 |
Sinir sistemi ve duygu organları |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
7 |
Böceklerin üreme şekilleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
8 |
Böceklerde gelişme |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
YAZILI |
|
10 |
Böcek ekolojisi (Temel kavramlar) |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
11 |
Tarımsal alanlarda zararlı olan Böcekler ile mücadelede bilinmesi gereken temel ölçütler ve Yasal Mücadele |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
12 |
Böcekler ile Kültürel, Fiziksel ve Biyolojik mücadele (Temel Kavramlar) |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
13 |
Kimyasal mücadele ve Entegre Mücadele Kavramı (IPM) |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
14 |
Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
15 |
Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler |
POWERPOINT SUNUSU |
|
16/17 |
FİNAL |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
YAZILI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kansu, İ. A. (2005)’nun Genel Entomoloji kitabı temel alınarak değişik kaynaklardan hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş ders notu ve power point sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Gillott C., 2005. Entomology. Third edition Springer, 830s.
Kansu, İ. A. Genel Entomoloji. 2005
Pedigo, L. P., Rice R.E., 2006. Entomology and pest management. Fifth Edition. Pearson, Prentice Hall, 749s.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
3 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|