|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Geleneksel Et Ürünleri Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-674 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN BENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geleneksel et ürünleri üretiminde kullanılan temel işlemleri ve önemini bilir Et ürünleri üretiminde kullanılan hammaddeleri ve katkı maddelerini bilir. Geleneksel et ürünlerinin üretim aşamalarını detaylı olarak bilir Geleneksel et ürünlerinin üretiminde karşılaşılan problemleri, çözüm yollarını ve son üründeki kalite kriterlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, geleneksel et ürünleri üretiminde kullanılan temel işlemleri ve üretim aşamalarını öğretmek ve ayrıca geleneksel et ürünlerinin üretiminde karşılaşılan problemleri, çözüm yollarını ve son üründeki kalite kriterlerini tartışmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Et ürünlerinin sınıflandırılması. Pastırma, kavurma, sucuk, sosis, salam vb. geleneksel et ürünleri üretim teknolojisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Et ürünlerinin sınıflandırılması ve geleneksel et ürünleri teknolojisine giriş |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Et ürünleri üretiminde kullanılan makineler ve temel işlemler |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Et ürünleri üretiminde kullanılan hammadde ve katkı maddeleri |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Starter kültürler, doğal ve yapay kılıflar |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Sucuk üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Emülsiyon tipi et ürünleri üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Salam üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
9 |
Sosis üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Pastırma üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Kavurma üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Et konservesi üretim teknolojisi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Döner ve döner üretimi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Köfte ve Burger üretimi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Jöle işkembe ve füme dil üretimi |
Ders materyalindeki konuları okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gökalp, H.Y., Kaya, M., Zorba, Ö., 1997. Et Ürünleri İşleme Mühendisliği. Atatürk Üniversitesi Yayınları: 786. Erzurum
Öztan, A., 2009. Et Bilimi ve Teknolojisi. Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayın No: 19. Ankara
Anar, Ş. 2010. Et ve Et Ürünleri Teknolojisi. Dora Basım-Yayın Dağıtım, Bursa.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
3 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
0 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
0 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
3 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
5 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
3 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
3 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
3 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
5 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
3 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|