Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kızartma Yağı Üretim Teknolojisi ve Kızartma İşlemi

Dersin Kodu : GM-670

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel olarak kızartma yağı üretimi konusunda bilgi sahibi olur. Kızartma yağı üretiminde kullanılan yağ stoklarıı ve üretim tekniğ arasındaki ilişkisini kavrar
Kızartma yağı işleme süresince uygulanacak işlemleri bilir
Sahip olduğu bilgileri kızartma yağı üretiminde kullanma becerisine sahiptir
Meslek etiğine saygılıdır, yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine kızartma yağı işleme teknolojisi prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi vermektir

Dersin İçeriği : Kızartma yağları üretim teknolojisi Kızartma işlemi ve bu işlemde yağlarda ve kızartılan üründe oluşan değişimler Kızartma yağlarında istenilen nitelikler ve kalite kontrol kriterleri,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kızartma yağı üretimi Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
2 Kızartma yağlarında istenilen nitelikler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
3 Kızartma amacıyla kullanılan katı ve sıvı yağların kontrol kriterleri Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
4 Kızartmanın çeşitleri Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
5 Sığ, Derin ve Ön Kızartma Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
6 Kızartma meknanizması Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
7 Kızartma ekipmanları, Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
8 Ara sınav Sınava hazırlık Sınav
9 Kızartma işleminin etkileri Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
10 Yağda oluşan değişiklikler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
11 Kızartılan üründe oluşan değişiklikler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
12 Kızartma sırasında oluşan ürünlerin sağlığa etkis. iKızartma yağlarının depolanması ve transferi ve atık yağ yönetimi Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
13 Kızartma yağları ve gıda güvenliği açısından değerlendirilmeleri. Kızartma yağlarının stabilitesi ve zenginleştirilmesi Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu
14 Odev sunumu Sunuma hazırlık Sunum ve tartışma
15 Proje sunumu Sunuma hazırlık Sunum ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Sınava hazırlık Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Turkay, S. 2009. Kızartma Yağları ve Gıda güvenliği açısından Değerlendirilmeleri. 1. Gıda güvenliği kongresi 4 Aralık 2009, İstanbul
 Gupta, M.K., 2005. Frying oils. Bailey’s Industrial Oil and Fat Products, Sixth Edition, Six Volume Set. Edited by Fereidoon Shahidi. John Wiley & Sons, Inc.1-31
Diğer Kaynaklar  Anon., 2012. Frying oils. Chemistry, analysis and nutritional aspects. http://lipidlibrary.aocs.org/frying/frying.html


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 5
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 2
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 2
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 1
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 4
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 4
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 5
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 3
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 5
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 5
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 4
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 5
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 3
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 5
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6