|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kızartma Yağı Üretim Teknolojisi ve Kızartma İşlemi |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-670 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel olarak kızartma yağı üretimi konusunda bilgi sahibi olur. Kızartma yağı üretiminde kullanılan yağ stoklarıı ve üretim tekniğ arasındaki ilişkisini kavrar Kızartma yağı işleme süresince uygulanacak işlemleri bilir Sahip olduğu bilgileri kızartma yağı üretiminde kullanma becerisine sahiptir Meslek etiğine saygılıdır, yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine kızartma yağı işleme teknolojisi prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kızartma yağları üretim teknolojisi
Kızartma işlemi ve bu işlemde yağlarda ve kızartılan üründe oluşan değişimler
Kızartma yağlarında istenilen nitelikler ve kalite kontrol kriterleri, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kızartma yağı üretimi |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
2 |
Kızartma yağlarında istenilen nitelikler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
3 |
Kızartma amacıyla kullanılan katı ve sıvı yağların kontrol kriterleri |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
4 |
Kızartmanın çeşitleri |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
5 |
Sığ, Derin ve Ön Kızartma |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
6 |
Kızartma meknanizması |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
7 |
Kızartma ekipmanları, |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Kızartma işleminin etkileri |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
10 |
Yağda oluşan değişiklikler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
11 |
Kızartılan üründe oluşan değişiklikler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
12 |
Kızartma sırasında oluşan ürünlerin sağlığa etkis. iKızartma yağlarının depolanması ve transferi ve atık yağ yönetimi |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
13 |
Kızartma yağları ve gıda güvenliği açısından değerlendirilmeleri. Kızartma yağlarının stabilitesi ve zenginleştirilmesi |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma, audio ve internet sunumu |
|
14 |
Odev sunumu |
Sunuma hazırlık |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Proje sunumu |
Sunuma hazırlık |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Turkay, S. 2009. Kızartma Yağları ve Gıda güvenliği açısından Değerlendirilmeleri. 1. Gıda güvenliği kongresi
4 Aralık 2009, İstanbul
Gupta, M.K., 2005. Frying oils. Bailey’s Industrial Oil and Fat Products, Sixth Edition, Six Volume Set.
Edited by Fereidoon Shahidi. John Wiley & Sons, Inc.1-31
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Anon., 2012. Frying oils. Chemistry, analysis and nutritional aspects. http://lipidlibrary.aocs.org/frying/frying.html
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
5 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
2 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
2 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
4 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
5 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
3 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
5 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
5 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
5 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
3 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
5 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|