Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Süt Endüstrisinde Gelişmeler

Dersin Kodu : GM-662

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NURAY GÜZELER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Süt işleme teknolojinde Dünyada yaşanan gelişmeleri bilir.
Süt işleme teknolojinde Türkiyede yaşanan gelişmeleri bilir.
Süt işleme teknolojinde Dünyada yaşanan gelişmelerin Türkiyede uygulanabilirliğini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Süt işleme teknolojisindeki gelişmeleri takip edebilmek. Bu gelişmelerin uygulanabilirliğini araştırmak ve bazı ürünlerle sentezini oluşturmaktır. Süt endüstrisinde kullanılan ham maddeler, katkı maddeleri ve üretim tekniklerinde eğilimler, yeni süt ürünlerin geliştirilmesi, sütçülük artıklarının değerlendirilmesinde gelişmeler, süt endüstrisinde yeni makineler ve uygulamalar.

Dersin İçeriği : Süt işleme teknolojisindeki gelişmeleri takip edebilmek. Bu gelişmelerin uygulanabilirliğini araştırmak ve bazı ürünlerle sentezini oluşturmaktır. Süt endüstrisinde kullanılan ham maddeler, katkı maddeleri ve üretim tekniklerinde eğilimler, yeni süt ürünlerin geliştirilmesi, sütçülük artıklarının değerlendirilmesinde gelişmeler, süt endüstrisinde yeni makineler ve uygulamalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye´de süt üretimi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
2 Türkiye´de süt endüstrisinin değerlendirilmesi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
3 Dünyada süt üretimi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
4 Dünyada süt endüstrisinin değerlendirilmesi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalıştay, sempozyum, kongre vb. toplantıların takibi ve değerlendirmesi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
6 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalıştay, sempozyum, kongre vb. toplantıların takibi ve değerlendirmesi İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
7 Hammadde ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
8 Süt ürünleri ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
9 Süt ürünleri üretim yöntemleri ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
10 Süt ürünleri üretim yöntemleri ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
11 Süt endüstrisinde katkı maddeleri ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
12 Süt endüstrisinde alet, ekipman ve makinalarla ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
13 Süt endüstrisinde ambalajlama ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
14 Depolama ve pazarlama ile ilgili gelişmeler İnternet kaynakları ve makaleler Ödev hazırlama, tartışma
15 Ara Sınav İnternet kaynakları ve makaleler Yazılı Sınav
16/17 Final Sınavı İnternet kaynakları ve makaleler Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ulusal ve Uluslararası Bilimsel Makaleler
Diğer Kaynaklar  İnternet kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 5
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 5
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 3
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 3
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 4
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 5
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 5
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 5
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 5
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 4
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 5
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 4
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 4
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 4
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6