Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tahıl Ekstrüzyon Ürünleri

Dersin Kodu : GM-610

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SERTAÇ ÖZER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekstrüzyon prosesi hakkında bilgi sahibi olur
Ekstrüde ürünlerin üretim teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur
Ekstrüzyon işleminin gıda bileşenleri üzerine etksini bilir
Ekstruzyon işlemiyle üretilen ürünleri ve ürünlerin kalite özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine ekstruder ve ekstrude ürünlerin üretim teknolojisi ile ilgili temel bilgiler vermektir

Dersin İçeriği : Ekstrüzyonun tanımı, ekstrüzyon kullanım alanları, gıda ve ekstrüzyon, gıda bileşenleri üzerinde yarattığı değişiklikler, nişasta üzerine etkiler, protein üzerine etkiler, genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde gıda maddesinin bileşimi ile su içeriği arasındaki ilişkiler, genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde sıcaklık ve basınç arasındaki ilişkiler, ekstrüzyonla üretilen ürünler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekstrüzyonun tanımı Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
2 Ekstrüzyon kullanım alanları 1 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
3 Ekstrüzyon kullanım alanları 2 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
4 Gıda ve Ekstrüzyon Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
5 Gıda bileşenleri üzerinde yarattığı değişiklikler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
6 Nişasta üzerine etkiler 1 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
7 Nişasta üzerine etkiler 2 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
8 Protein üzerine etkiler 1 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
9 Protein üzerine etkiler 2 Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
10 Genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde gıda maddesinin bileşimi ile su içeriği arasındaki ilişkiler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
11 Genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde sıcaklık ve basınç arasındaki ilişkiler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
12 Ekstrüzyonla üretilen ürünler Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
13 Tahıllar sıkıştırılmış/genleştirilmiş tahıl ürünleri Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
14 Kahvaltılık tahıl gevrekleri Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu
15 Ara sınav Kitaplar ve ilgili ders notları Yazılı sınav
16/17 Final sınavı Kitaplar ve ilgili ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Altan, A. 1986. Tahıl İşleme Teknolojisi, Ç.Ü.Z.F. Ders Kitapları, Adana
 Pyler, E.J. 1988. Baking Science and Technology, Sosland Publishing Company, Kansas, USA
 Pomeranz, Y. 1988. Wheat Chemistry and Technology, AACC, St.Paul. Minnesota, USA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 4
2 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir 4
3 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 4
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir 4
5 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir 5
6 Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir 4
7 Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir 4
8 Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir 5
9 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 3
10 Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir 4
11 Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir 4
12 Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 4
13 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir 5
14 Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir 5
15 Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 18 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6