|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tahıl Ekstrüzyon Ürünleri |
|
Dersin Kodu |
: |
GM-610 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekstrüzyon prosesi hakkında bilgi sahibi olur Ekstrüde ürünlerin üretim teknolojisi hakkında bilgi sahibi olur Ekstrüzyon işleminin gıda bileşenleri üzerine etksini bilir Ekstruzyon işlemiyle üretilen ürünleri ve ürünlerin kalite özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine ekstruder ve ekstrude ürünlerin üretim teknolojisi ile ilgili temel bilgiler vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekstrüzyonun tanımı, ekstrüzyon kullanım alanları, gıda ve ekstrüzyon, gıda bileşenleri üzerinde yarattığı değişiklikler, nişasta üzerine etkiler, protein üzerine etkiler, genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde gıda maddesinin bileşimi ile su içeriği arasındaki ilişkiler, genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde sıcaklık ve basınç arasındaki ilişkiler, ekstrüzyonla üretilen ürünler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda Mühendisliği Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekstrüzyonun tanımı |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
2 |
Ekstrüzyon kullanım alanları 1 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
3 |
Ekstrüzyon kullanım alanları 2 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
4 |
Gıda ve Ekstrüzyon |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
5 |
Gıda bileşenleri üzerinde yarattığı değişiklikler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
6 |
Nişasta üzerine etkiler 1 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
7 |
Nişasta üzerine etkiler 2 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
8 |
Protein üzerine etkiler 1 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
9 |
Protein üzerine etkiler 2 |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
10 |
Genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde gıda maddesinin bileşimi ile su içeriği arasındaki ilişkiler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
11 |
Genleştirilmiş ekstrüzyon teknolojisinde sıcaklık ve basınç arasındaki ilişkiler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
12 |
Ekstrüzyonla üretilen ürünler |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
13 |
Tahıllar sıkıştırılmış/genleştirilmiş tahıl ürünleri |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
14 |
Kahvaltılık tahıl gevrekleri |
Ders notu ve kitabındaki ilgili konuların okunması |
Düz anlatım, tartışma, video ve/veya internet sunumu |
|
15 |
Ara sınav |
Kitaplar ve ilgili ders notları |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kitaplar ve ilgili ders notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Altan, A. 1986. Tahıl İşleme Teknolojisi, Ç.Ü.Z.F. Ders Kitapları, Adana
Pyler, E.J. 1988. Baking Science and Technology, Sosland Publishing Company, Kansas, USA
Pomeranz, Y. 1988. Wheat Chemistry and Technology, AACC, St.Paul. Minnesota, USA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
4 |
|
2 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
4 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
4 |
|
4 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir |
4 |
|
5 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
5 |
|
6 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrayabilir |
4 |
|
7 |
Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
4 |
|
8 |
Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilir
|
5 |
|
9 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
3 |
|
10 |
Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
4 |
|
11 |
Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir |
4 |
|
12 |
Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
4 |
|
13 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir |
5 |
|
14 |
Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir |
5 |
|
15 |
Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
18 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|