Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sıra İstatistikleri

Dersin Kodu : İSB407

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ İHSANGENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sıra istatistiğinin tanımını ve çeşitli özel sıra istatistiklerini öğrenir.
Sıra istatistiklerinin dağılımını bulur.
Sıra istatistiklerinin momentlerini bulur.
Sıra istatistiklerinin sonuç çıkarsama konusunda uygulamalarını yapar.
Sıra istatistiklerinin mevcut kullanım yerlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İstatistiksel yöntemlerin geliştirilmesinde sıkça başvurulan sıra istatistikleri konusunda öğrencilerin teorik bilgiler edinmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Sıra istatistiklerinin dağılımı, kesikli sıra istatistikleri, sürekli sıra istatistikleri, belli isimli dağılımlar için sıra istatistikleri, sıra istatistiklerinin momentleri, sıra istatistiklerinin sonuç çıkrasamada kullanımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fakültesi Ek Bina derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sıra istatistiklerine giriş Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
2 Sıra istatistiklerinin dağılımı Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
3 Sıra istatistiklerinin dağılımı Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
4 Kesikli Sıra İstatistikleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
5 Kesikli Sıra İstatistikleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
6 Belli isimli dağılımların sıra istatistikleri dağılımları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
7 Belli isimli dağılımların sıra istatistikleri dağılımları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Belli isimli dağılımların sıra istatistikleri dağılımları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
10 Sıra istatistiklerinin momentleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
11 Sıra istatistiklerinin momentleri, moment bağıntıları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
12 Sıra istatistiklerinin istatistiksel sonuç çıkarsamada kullanımı ve uygulamaları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
13 Sıra istatistiklerinin istatistiksel sonuç çıkarsamada kullanımı ve uygulamaları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
14 Sıra istatistiklerinin istatistiksel sonuç çıkarsamada kullanımı ve uygulamaları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
15 Sıra istatistiklerinin istatistiksel sonuç çıkarsamada kullanımı ve uygulamaları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve problem çözme
16/17 Dönem sonu sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  A first Course in Order Statistics, B. C. Arnold, N. Balakrishnan, H. N. Nagaraja, 1992, Wiley, New York.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 3
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 4
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 5
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 0
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 3
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 0
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 0
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 0
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 4
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 4
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 4
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5