|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Resmi İstatistikler |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı LUTFİDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Resmi İstatistik Tanım Ve Kavramlarını öğrenir
Veri Derleme Tekniklerini öğrenir Enflasyon ve fiyat istatistiklerinin hesaplanmasını ve hanehalkı bütçe anketinin yapılmasını öğrenir İşgücü, sosyal, iş, tarım ve sanayi ve demografik istatistiklerin elde edilmesini öğrenir Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS)- Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT)
İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflamasını öğrenir
Veri derleyen kurumlar ile ve Derlenmiş verilerin değerlendirilmesini öğrenir Ekonomik gösterge, analiz ve yorum çalışmalarını kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Resmi istatistik programında yer alan ve TUİK tarafından üretilen istatistiklerin nasıl üretildiğini öğrenir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Resmi İstatistik Tanım Ve Kavramlar, Resmi İstatistik Konseyi, TÜİK Tanıtımı, Veri Derleme Teknikleri, Enflasyon Ve Fiyat İstatistikleri, Hanehalkı Bütçe Anketi, İşgücü İstatistikleri, Sosyal İstatistik Çalışmaları, Demografik İstatistik Kaynakları, Tarım Ve Sanayi İstatistikleri, İş İstatistikleri, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS)- Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT), İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması, Veri derleyen kurumlar ile ve Derlenmiş verilerin değerlendirilmesi, Ekonomik gösterge, analiz ve yorum çalışmaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat fakültesi Ek bina derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Resmi İstatistik Tanım Ve Kavramlar
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım slayt desteği |
|
2 |
Resmi İstatistik Konseyi
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım slayt desteği |
|
3 |
TÜİK Tanıtımı
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve slayt desteği |
|
4 |
Veri Derleme Teknikleri
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
5 |
Enflasyon Ve Fiyat İstatistikleri
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
6 |
Hanehalkı Bütçe Anketi
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
7 |
İşgücü İstatistikleri
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
8 |
Arasınav |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sosyal İstatistik Çalışmaları, Demografik İstatistik Kaynakları
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
10 |
Tarım Ve Sanayi İstatistikleri
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
11 |
İş İstatistikleri |
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
12 |
Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS)- Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT)
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım, slayt desteği |
|
13 |
İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım, slayt desteği |
|
14 |
Veri derleyen kurumlar ile ve Derlenmiş verilerin değerlendirilmesi
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
15 |
Ekonomik gösterge, analiz ve yorum çalışmaları
|
veri araştırması,kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma, slayt desteği |
|
16/17 |
Final sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home
http://www.ustr.gov/
TÜİK (2012) Türkiye İstatistik Yıllığı 2011, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.tuik.gov.tr/Start.do
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
5 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
5 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
3 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
4 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
5 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
5 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
5 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
3 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
5 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
5 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
4 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
2 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|