|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacaklar. Rehberliği tanımlayabilecekler ve amaç ve ilkelerini açıklayabilecekler Rehberlik hizmet alanlarını açıklayabilecekler. rehberlik modellerini açıklayabilecekler Bireyi tanımada kullanılan farklı teknikler ve ölçekleri anlayabilecekler Rehberliğin örgüt yapısını anlayabilecekler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste; öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
2 |
Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
3 |
Rehberlik türler |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
4 |
Rehberlik türler |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
5 |
Rehberlik hizmet alanları |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
6 |
Rehberlik hizmet alanları |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
7 |
Rehberlik hizmet alanları |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
8 |
vize |
test çözme |
test |
|
9 |
Bireyi tanıma teknikleri |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
10 |
Bireyi tanıma teknikleri |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
11 |
Bireyi tanıma teknikleri |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
12 |
Bireyi tanıma teknikleri |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
13 |
Psikolojik Danışma ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
14 |
Psikolojik Danışma Kuramları, İnsancıl eğitim |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
15 |
Psikolojik Danışma Kuramları, İnsancıl eğitim |
konu okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
16/17 |
Final |
test çözme |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Can,G.(2008).Psilojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Akademi, Ankara
Kpss Eğitim Bilimleri,( 2010). Pegem Akademi
Kuzgun,Y.(2000). Rehberlik ve Psiklojik Danışma. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
4 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
4 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|