Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Deneyimi

Dersin Kodu : MB 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır.
Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarını açıklar.
Okulda yapılan günlük işleri tanımlar.
Okul, veli ilişkisi ve işbirliğini gözlemler.
Okulun ihtiyaçlarını analiz eder.
Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul ve sınıf yönetimini bilmek ve gözlemlemek, okul yönetimi ile ilgili veri toplamak, gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi, gerçek sınıf ortamında sınıf organizasyonu ve grup çalışması

Dersin İçeriği : Ders planı hazırlanması, öğrenme aktivitelerinin gözlenmesi. Sınıfta öğrenme aktivitelerinin uygulanması. materyal hazırlanması ve kullanılması. değerlendirme materyallerinin hazırlanması. Değerlendirme materyallerinin kullanılması. Sınıf yönetimin prensipleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D-101


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Planlama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
2 Okul ortamını gözlemleme İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
3 Sınıf ortamını gözlemleme İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
4 Okuldaki öğrencileri tanıma İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
8 Vize
9 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
10 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
11 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
15 Portfolyo hazırlama İlgili bölümlerin okunması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 14 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 5
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 2
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 2
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 1
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 2
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 2
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 234
Toplam İş Yükü / 25 (s): 9.36
Dersin AKTS Kredisi: 9