Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarını açıklar. Okulda yapılan günlük işleri tanımlar. Okul, veli ilişkisi ve işbirliğini gözlemler. Okulun ihtiyaçlarını analiz eder. Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul ve sınıf yönetimini bilmek ve gözlemlemek, okul yönetimi ile ilgili veri toplamak, gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi, gerçek sınıf ortamında sınıf organizasyonu ve grup çalışması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders planı hazırlanması, öğrenme aktivitelerinin gözlenmesi. Sınıfta öğrenme aktivitelerinin uygulanması. materyal hazırlanması ve kullanılması. değerlendirme materyallerinin hazırlanması. Değerlendirme materyallerinin kullanılması. Sınıf yönetimin prensipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D-101 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Planlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
2 |
Okul ortamını gözlemleme |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
3 |
Sınıf ortamını gözlemleme |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
4 |
Okuldaki öğrencileri tanıma |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
5 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
6 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
7 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
10 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
11 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
12 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
13 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
14 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
15 |
Portfolyo hazırlama |
İlgili bölümlerin okunması |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
3 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
3 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
3 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
2 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
2 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
1 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
2 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
2 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|