|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen öğretiminin temel amaçlarını belirtir. Fen okuryazarlığının önemini açıklar. Fen okuryazarlığını geliştirmeye yönelik uygulama yapar. Fen eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını listeler. Fen eğitiminde bilişsel gelişim kuramlarının uygulamalarını tanır. Bilimsel süreç becerilerini tanır. Fen öğretiminde kullanılan yöntemleri uygular. 5-8. sınıf Fen Bilgisi programını tanır. Öğretme strateji ve modellerini açıklar. Bilimsel bir makale hakkında powerpoint sunumu hazırlar. Bilimsel bir makaleyi sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders kapsamında öğrencilere fen öğretiminin temel amaçları, fen okur yazarlığı, kavram öğretimi (kavram yanılgıları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, V diyagramları, vb.), fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller ve bilimsel süreç becerileri öğretilecektir. Ayrıca 5.- 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ve ders kitapları incelenecektir (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb.). Öğrenciler TÜBİTAK tarafından yayınlanan Bilim ve Teknik Dergisi´nin son 2 yılki sayılarından bir makale seçerek sınıfta sunacaklardır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1. Bilimsel bilginin özellikleri ve Fen-Teknoloji okuryazarlığı
2. Bilişsel gelişim ve fen eğitimi (Piaget, Bruner, Gagne ve Ausubel)
3. Bilimsel süreç becerileri
4. Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları
4. Öğretme-Öğrenme Strateji ve Modelleri
5. 5-8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Programına Genel Bir Bakış
6. Bilim ve Teknik Dergisi´nden makale sunumları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin akışı ile ilgili genel bilgilendirme |
|
Anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Bilimsel bilginin özellikleri |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Fen-Teknoloji okuryazarlığı |
Bilimsel bilginin özellikleri konulu kavram haritası çizimi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Bilimsel süreç becerileri |
İlgili bölümü okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Fen eğitiminde bilişsel gelişim ve kavram öğrenimi |
Bilimsel süreç becerileri konulu kavaram haritası çizimi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Fen öğretiminde kavram yanılgıları |
İlgili bölümü okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Öğretme Öğrenme Strateji ve Modelleri |
İlgili bölümü okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
4-8. Sınıflar Fen ve Teknoloji Programına Genel Bir Bakış |
İlgili bölümü okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Makale sunumları |
Bilim ve Teknik Dergisi´nin ilgili sayısını okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Salih Çepni, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Yayınları
Ahmet Doğanay, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Yayınları
Mehmet Bahar, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
PISA 2009 sonuçlarına İlişkin Değerlendirme, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Raporu
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
4 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|