Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ölçme Ve Değerlendirme

Dersin Kodu : MB 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme ve değerlendirmenin tanımını yapar
Güvenilir ve geçerli bir testin özelliklerini bilir
Alternatif öllçme yöntemlerininin özelliklerini listeler
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili hesaplamaları yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları öğrenir ve uygulayabilir.

Dersin İçeriği : Bu derste ölçme ve değerlendirmenin tanımıı, güvenirlik geçerlilik ve farklı ölçme yöntemleri anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı Yok Düz anlatım, soru-cevap
2 Temel kavramlar Bölüm 1 Düz anlatım, soru-cevap
3 Ölçme araçlarının genel nitelikleri Bölüm 2 Düz anlatım, soru-cevap
4 Davranışların ölçülmesi Bölüm 3 Düz anlatım, soru-cevap
5 Ölçme araçlarının sınıflanması Yazılı yoklamalar Bölüm 4 Bölüm 5 Düz anlatım, soru-cevap
6 Sözlü sınavlar Kısa yanıtlı sınavlar Doğru-yanlış testleri Bölüm 6 Bölüm 7 Bölüm 8 Düz anlatım, soru-cevap
7 Çoktan seçmeli testler Bölüm 9 Düz anlatım, soru-cevap
8 Vize Yok
9 Ödev ve projeler Bölüm 10 Düz anlatım, soru-cevap
10 Madde ve test istatistikleri Bölüm 11 Düz anlatım, soru-cevap
11 Test geliştirme Bölüm 12 Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme
12 Değerlendirme Bölüm 13 Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme
13 İstatistik işlemler Bölüm 14 Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme
14 İstatistik işlemler Bölüm 14 Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme
15 İstatistik işlemler Bölüm 14 Düz anlatım, soru-cevap, problem çözme
16/17 Final Sınavı Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yrd. Doç. Dr. Hakan Atılgan, Anı yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 0
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 89
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.56
Dersin AKTS Kredisi: 4