Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : MB 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelişim ve öğrenme psikolojisinin önemini açıklar
Gelişimin doğasını açılkayabilecekler
.Bedensel ve devinsel gelişimi kavrayacaklar.
.Bilişsel ve dil gelişimini kavrayacaklar.
Kişilik gelişimini kavrayacaklar.
Öğrenmenin doğasını açıklayacaklar.
Öğrenmede davranışsal yaklaşımı kavrayacaklar.
Sosyal öğrenme kuramını kavrayacaklar.
Gestalt ve insancıl yaklaşımı kavrayacaklar.
Bilgiyi işleme modelini kavrayacaklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : gelişim psikolojisinde temel kavramlar,fiziksel gelişim,bilişsel gelişim,ahlak gelişimi,kişilik gelişimi,öğrenmede temel kavramlar,davranışsal yaklaşımlar,sosyal öğrenme kuramı,gestalt kuramı,bilgiyi işleme modeli.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Eğitim Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
2 Gelişimin doğası ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
3 Bedensel ve devinsel gelişim ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
4 Bilişsel gelişim ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
5 Kişilik gelişimi ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
6 Psikoseksüel gelişim ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
7 Sosyal gelişim ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
8 Vize test çözme Test
9 Ahlak gelişimi ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
10 Öğrenmenin doğası ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
11 Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
12 Sosyal öğrenme kuramı ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
13 Gestalt ve insancıl yaklaşımda öğrenme ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
14 Bilgiyi işleme modeli ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
15 Bilgiyi işleme modeli ilgili konuyu okuma Karşılıklı etkileşim soru cevap
16/17 Final test Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Binnur Yeşilyaprak, Eğitim Psikolojisi,Pegem Yayıncılık,Ankara
 Prof.Dr.Alim Kaya,Eğitim Psikolojisi,Pegem A Yayıncılık,Ankara
 prof.Dr. Nuray Senemoğlu, Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Yorum Matbası,Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 5
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 1
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3