|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelişim ve öğrenme psikolojisinin önemini açıklar Gelişimin doğasını açılkayabilecekler .Bedensel ve devinsel gelişimi kavrayacaklar. .Bilişsel ve dil gelişimini kavrayacaklar. Kişilik gelişimini kavrayacaklar. Öğrenmenin doğasını açıklayacaklar. Öğrenmede davranışsal yaklaşımı kavrayacaklar. Sosyal öğrenme kuramını kavrayacaklar. Gestalt ve insancıl yaklaşımı kavrayacaklar. Bilgiyi işleme modelini kavrayacaklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
gelişim psikolojisinde temel kavramlar,fiziksel gelişim,bilişsel gelişim,ahlak gelişimi,kişilik gelişimi,öğrenmede temel kavramlar,davranışsal yaklaşımlar,sosyal öğrenme kuramı,gestalt kuramı,bilgiyi işleme modeli. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
2 |
Gelişimin doğası |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
3 |
Bedensel ve devinsel gelişim |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
4 |
Bilişsel gelişim |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
5 |
Kişilik gelişimi |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
6 |
Psikoseksüel gelişim |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
7 |
Sosyal gelişim |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
8 |
Vize |
test çözme |
Test |
|
9 |
Ahlak gelişimi |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
10 |
Öğrenmenin doğası |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
11 |
Öğrenmede davranışsal yaklaşımlar |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
12 |
Sosyal öğrenme kuramı |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
13 |
Gestalt ve insancıl yaklaşımda öğrenme |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
14 |
Bilgiyi işleme modeli |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
15 |
Bilgiyi işleme modeli |
ilgili konuyu okuma |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
16/17 |
Final |
test |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Binnur Yeşilyaprak, Eğitim Psikolojisi,Pegem Yayıncılık,Ankara
Prof.Dr.Alim Kaya,Eğitim Psikolojisi,Pegem A Yayıncılık,Ankara
prof.Dr. Nuray Senemoğlu, Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Yorum Matbası,Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
5 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
1 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
1 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
4 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|