Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Evrim

Dersin Kodu : FTÖ403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Evrimin Tanımı, Evrim kavramının gelişimi, Evrimi destekleyen kanıtlar ve bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi
Bitki ve hayvanların evrimi anlamak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Evrimin kavramının tanımı ve canlıların evrimsel süreçleri

Dersin İçeriği : Evrim tanımı, evrim kavramının geliştirilmesi. Darwin´in teorisi ve yeni sentez teorisi. Anorganik evrim, bitki ve hayvanların evrimi. Genetik varyasyon tespit Mutasyon, Rekombinasyon, Göç,: varyasyon adaptasyon, değişim, kökeni ve deneyler, yapay seçilim, doğal seleksiyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1 Evrimin Tanımı yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
2 2 Evrim kavramının gelişimi yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
3 3 Darwin’in Evrim Teorisi yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
4 4 Evrimi destekleyen kanıtlar yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
5 5 Bitkilerin evrimi yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
6 6 Hayvanların evrimi yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
7 7 Adaptasyon yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
8 ara sınav
9 9.Varyasyon Varyasyonun kaynakları yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
10 10 Mutasyon yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
11 11 Rekombinasyon yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
12 12 Göç yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
13 13 Filogenetik Evrim yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
14 14 Genel değerlendirme yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
15 15.Genel değerlendirme yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Freeman S., Herron T.C., 2006, Evrimsel Analiz (Çeviri: S. Karaytuğ, İ. Gündüz, B.Çıplak, H.H. Başıbüyük.) Palme Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 1
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 1
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 3
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3