Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları II

Dersin Kodu : FTÖ312

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri sınıfta uygular.
5-8. sınıf Fen Bilgisi dersi programındaki deneyleri içeren bir ders örneği tasarlar ve sunar.
Laboratuarda bilgisayarın yeri ve nasıl kullanılacağına yönelik uygulama yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FTÖ311 Fen Öğretimi Labratuvar Uygulamaları I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğretmen adaylarının 5-8. sınıf fen programını daha yakından tanımaları, deneysel uygulamaları, kendi tasarladıkları ders ortamında öğretmen rolü üstlenerek uygulamalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenci bu esnada, öğrendiği çağdaş öğretim yöntemlerini de uygulama fırsatı bulmuş olur. Hazırlanacak dersin merkezinde mutlaka deney olmalıdır.

Dersin İçeriği : Öğrenciler Fen Bilimleri dersi programındaki 5-8. sınıf düzeyindeki deneyleri içeren dersler tasarlayacaklardır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme Anlatım, soru-cevap
2 5-8. sınıf fen bilimleri dersi programındaki deney içeren konuların öğrencilere dağıtılması Anlatım, soru-cevap
3 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
4 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
5 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
6 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
7 Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması
8 Vize
9 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
10 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
11 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
12 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
13 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
14 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
15 Deney içerikli öğrenci sunumu Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme
16/17 Final sınavları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fen ve Teknoloji Dersi 5-8. sınıf programı
 İlköğretimde fen laboratuar uygulamalarına yönelik kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 0
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4