|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları II |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri sınıfta uygular. 5-8. sınıf Fen Bilgisi dersi programındaki deneyleri içeren bir ders örneği tasarlar ve sunar. Laboratuarda bilgisayarın yeri ve nasıl kullanılacağına yönelik uygulama yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FTÖ311 Fen Öğretimi Labratuvar Uygulamaları I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğretmen adaylarının 5-8. sınıf fen programını daha yakından tanımaları, deneysel uygulamaları, kendi tasarladıkları ders ortamında öğretmen rolü üstlenerek uygulamalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenci bu esnada, öğrendiği çağdaş öğretim yöntemlerini de uygulama fırsatı bulmuş olur. Hazırlanacak dersin merkezinde mutlaka deney olmalıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler Fen Bilimleri dersi programındaki 5-8. sınıf düzeyindeki deneyleri içeren dersler tasarlayacaklardır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme |
|
Anlatım, soru-cevap |
|
2 |
5-8. sınıf fen bilimleri dersi programındaki deney içeren konuların öğrencilere dağıtılması |
|
Anlatım, soru-cevap |
|
3 |
Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
4 |
Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
5 |
Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
6 |
Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
7 |
Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması |
|
|
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
10 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
11 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
12 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
13 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
14 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
15 |
Deney içerikli öğrenci sunumu |
Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama |
Soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğr, sorgulamaya dayalı öğr, işbirlikli öğrenme, problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavları |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fen ve Teknoloji Dersi 5-8. sınıf programı
İlköğretimde fen laboratuar uygulamalarına yönelik kitaplar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
4 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
4 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|