|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Öğretimi Labratuvar Uygulamaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen bilgisi öğretiminde laboratuarın yeri ve önemini açıklar. Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri sınıfta uygular. Laboratuarda güvenliğin sağlanması için elere dikkat edilmesi gerektiğini ifade eder. Laboratuarda kullanılan deney türlerini uygular. Fen Bilgisi laboratuar kullanımına yönelik yaklaşımları uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilim-Bilgi dersin amacı ilköğretim 6-8 malzeme ve ekipmanları sunuyor. sınıfları ve bu malzemelerden olmak ve bu durumda öğrenci özgüven kazanır equipments.In ve onun meslek experience.On bilim-alıştırmalar dersten en fazla effirency almak Öte yandan uygulama olan bilim deneyleri açıklayan çok önemlidir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikroskop kullanılarak mikroskop, fotoğraf sentezi ve solunum expriments ile bitki hücresi ve hayvan hücresi incelenmesi, bitki kök, gövde, yaprak ve laboratuarda çiçek soruşturma Cyclops ve slayt projektör, hücrede gerçekleşiyor hücre ve faaliyetleri, nasıl kullanılacağını anlatıldığı , insan vücudu, ısı ve sıcaklık, erime ve donma deneyleri, kaynama ve buharlaşma deneyler, ayırma bileşikler ve deneyleri, elektroliz ve deneyler araştıran, tek bir hücre, insan gözü ve modeli hayvanlar soruşturma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1 Fen eğitiminde laboratuvarın önemi ve amacı: Laboratuvarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri.
|
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
2 |
2 Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
3 |
3 Ölçme ve hata: güvenilirlik, geçerlilik, hata kaynakları, hata hesaplamaları. Deney çalışma yaprakları ve deney raporu: çalışma yaprakları çeşitleri |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
4 |
4 Laboratuarda ölçme ve değerlendirme: değerlendirme yöntemleri ve araçları.
|
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
5 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
6 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
7 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
8 |
Vize Haftası |
|
|
|
9 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
10 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
11 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
12 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
13 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
14 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
15 |
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik, kimya, biyoloji konularında kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler. |
rapor hazırlama |
Düz anlatım, soru-cevap, deney yapma, problem çözme, tartışma(küçük grup- büyük grup) |
|
16/17 |
Final Sınavları |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
* Salih Çepni (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. (6. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Mehmet Bahar. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (1. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Haluk Özmen ve Nevzat Yiğit. (2006). Teoriden Uygulamaya Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımı. (2. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (6-8. Sınıf), MEB Yayınları.
İlbilge Dökme, Alev Doğan ve Mehmet Yılmaz. (2010). Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları I-II. Palme Yayıncılık, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Fen ve Teknoloji Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=74
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
4 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
4 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
1 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
2 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
2 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|