|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yer Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yerbilimleri ile ilgili tanımlar, ilgi alanları Dünyanın evrimi Yerkürenin Fiziksel ve Kimyasal özellikleri, mineraller ve kayaçlar, kayaçların özellikleri, fiziksel ve kimyasal bozunma plaka tektoniği ilkeleri depremle Jeolojik Zamanlar, Dünyanın yaşının saptanması akarsular, yeryüzü şekilleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
yerbilimi kavramının açıklanması, yerkabuğunun yapısı, oluşumu ve geçirdiği evreler, bileşimi. Deprem kavramı. Yeryüzü şekilleri, akarsular ve yeraltısuları. Dünyanın yaşı, fosiller
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yerbilimleri ile ilgili tanımlar, ilgi alanları; Dünyanın evrimi Yerkürenin Fiziksel ve Kimyasal özellikleri, mineraller ve kayaçlar, kayaçların özellikleri, fiziksel ve kimyasal bozunma, plaka tektoniği ilkeleri, depremler, Kayaçların tektonik deformasyonları, Jeolojik Zamanlar, Dünyanın yaşının saptanması, akarsular, yeryüzü şekilleri.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yerbilimi ile ilgili kavramlar, Dünyanın oluşumu ve Güneş sistemi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
2 |
Mineraller ve kayaçlar, minerallerin özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
3 |
Kayaçlar ve kayaçların özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
4 |
Kayaçların sınıflaması ve çeşitleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
5 |
Yerkabuğunun yapısı, levha tektoniği kavramı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
6 |
Deformasyon ve tektonik hareketler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
7 |
Yapısal özellikler (faylar kıvrımlar ve çeşitleri) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Depremler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
10 |
Yeraltısuları ve Kaynaklar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
11 |
Jeolojik Zaman çizelgesi, Fosiller |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim ve laborauvar |
|
12 |
Jeolojik Yaş ve Belirlen Teknikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
13 |
Yeryüzü şekilleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
14 |
Akarsular ve Vadiler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, Gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fiziksel Jeoloji, Kadir Dirik (Kitap)
Sedat TÜRKMEN Ders notları
İnternet ve Kütüphane kaynakları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
2 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
5 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
2 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
4 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|