Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizikte Özel Konular

Dersin Kodu : FTÖ303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler fizik alan bilgisi ile teknolojik uygulamaları ilişkilendirebilir. Öğrenciler günlük hayatta kullanılan materyallerin fiziksel doğasının ve özelliklerinin farkına varır. Öğrenciler bilimsel gelişmeleri takip eder. Öğrenciler bilim-toplum ilişkisi hakkında genel bilgi sahibi olurlar. Öğrencilerin fizik ile ilgili güncel konularda genel bilgi düzeyine sahip olurlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin fizik ile ilgili konularda genel bilgi düzeyinde aydınlatılması

Dersin İçeriği : Yarıiletkenler: Diyot, transistör Güneş pilleri ve kullanım alanları, laserler Superiletkenler ve kullanım alanları X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, tümleşik devreler Yapay Zeka ve Sibernetik, Modelleme Ve Simulasyon Yöntemleri Fiberoptik, değişik fiziksel sensörler (optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı) Tümleşik devreler, Sayısal(digital) sistemlerNanoteknoloji, Nanofotonik Aygıtlar Ve Sistemler Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve tarama mikroskopları LHC Deneyleri, Big Bang Kara Delikler, Karşı Madde Sanatta Fizik: Müzik, Resim

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yarıiletkenler: Diyot, transistör sunu, tartışma, soru-cevap
2 Güneş pilleri ve kullanım alanları, laserler sunu, tartışma, soru-cevap
3 Superiletkenler ve kullanım alanları sunu, tartışma, soru-cevap
4 X-Işınları: Yapısı, kimyasal analizlerde ve kalite kontrolünde kullanılması sunu, tartışma, soru-cevap
5 İletişim Teknolojisi Araçları: Bilgisayar ve elemanları, tümleşik devreler sunu, tartışma, soru-cevap
6 Yapay Zeka ve Sibernetik, Modelleme Ve Simulasyon Yöntemleri sunu, tartışma, soru-cevap
7 Tümlesik devreler ve fiberoptik, sunu, tartışma, soru-cevap
8 Degisik fiziksel sensörlerinin tanıltılması(optik, ısısal, basınçlı, elektriksel,manyetik tabanlı) sunu, tartışma, soru-cevap
9 Fiberoptik, değişik fiziksel sensörler (optik, ısısal, basınçlı, elektriksel, manyetik tabanlı) sunu, tartışma, soru-cevap
10 Tümleşik devreler, Sayısal(digital) sistemler sunu, tartışma, soru-cevap
11 Nanoteknoloji, Nanofotonik Aygıtlar Ve Sistemler sunu, tartışma, soru-cevap
12 Görüntüleme Teknikleri ve Araçları: Ultrason, NMR sunu, tartışma, soru-cevap
13 Tomografi, Sintilasyon, Elektron ve tarama mikroskopları sunu, tartışma, soru-cevap
14 LHC Deneyleri, Big Bang sunu, tartışma, soru-cevap
15 Kara Delikler, Karşı Madde sunu, tartışma, soru-cevap
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  İlgili tubitak yayınları, dergisi Fundamentals of Physics David Halliday, Robert Resnick Web Tabanlı kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 13 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 3
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 4 52
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4