|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik Ve Biyoteknoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel genetik kavram ve prensiplerin verilmesi Temel genetik kavramları, biyoteknolojinin anlamı, kapsadığı alanlar ve biyoteknolojik uygulamalar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel genetik kavram ve prensiplerinin verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genetik ve biyoteknoloji tanımı, alanları, önemi, bizim yaşam ve tarihsel evrim etkisi .. Modern genetik biliminin kökeni. Mendel teorisi, acrosses, sitoplazmik kalıtım, doğal seleksiyon, adaptasyon, mutasyonlar. Moleküler Biyoloji, Gen teknolojisi: Moleküler genetik. İnsan genetik ve genetik hastalıklar. Toplum, bilim ve teknoloji açısından biyoteknoloji imkanı. Biyoteknolojinin temel prensipleri: mikroorganizma, bitki-hayvan hücre kültürleri, fermetation ANF fermantasyon teknolojileri, biyoteknoloji temel süreçler, metabolizma. Biyoteknolojik uygulamalar: Mikrobiyal biyogaz üretimi (yeeast, tek hücre proteini), primer metabolit üretimi (sitrik asit, fumarik asit, asetik asit, aminoasit, vitamin, fermantasyonlar (alkol fermantasyonu, laktik asit üretimi, bütirik asit, aseton), sekonder metabolit üretimi () antibiyotik, enzim üretimi, gen biyoteknolojisi, çevre biyoteknolojisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1 Temel genetik kavramlar
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
2 |
2 Mendel genetiği
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
3 |
3 Cinsiyetin tespiti
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
4 |
4 Eşey kromozomları
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
5 |
5 Mayoz parça değişimi
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
6 |
6 Biyoteknoloji ve kavramlar |
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
7 |
7 Biyoteknoloji kullanım alanları |
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
9 genetik ve moleküler biyoloji |
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
10 |
10 Kantitatif özellikler
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
11 |
11 Populasyon genetiği
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
12 |
12 Çekirdek dışı kalıtım
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
13 |
13 Annenin kalıtıma etkileri
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
14 |
14 Kromozom mutasyonları
|
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
15 |
15 Kromozom mutasyonları DEVAMI |
yok |
Düz anlatım, soru-cevap, gösteri |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Cihan ÜNER (Çeviri Editörü), Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
4 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
2 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
2 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
1 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
1 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 82 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|