Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genetik Ve Biyoteknoloji

Dersin Kodu : FTÖ302

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel genetik kavram ve prensiplerin verilmesi
Temel genetik kavramları, biyoteknolojinin anlamı, kapsadığı alanlar ve biyoteknolojik uygulamalar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel genetik kavram ve prensiplerinin verilmesi

Dersin İçeriği : Genetik ve biyoteknoloji tanımı, alanları, önemi, bizim yaşam ve tarihsel evrim etkisi .. Modern genetik biliminin kökeni. Mendel teorisi, acrosses, sitoplazmik kalıtım, doğal seleksiyon, adaptasyon, mutasyonlar. Moleküler Biyoloji, Gen teknolojisi: Moleküler genetik. İnsan genetik ve genetik hastalıklar. Toplum, bilim ve teknoloji açısından biyoteknoloji imkanı. Biyoteknolojinin temel prensipleri: mikroorganizma, bitki-hayvan hücre kültürleri, fermetation ANF fermantasyon teknolojileri, biyoteknoloji temel süreçler, metabolizma. Biyoteknolojik uygulamalar: Mikrobiyal biyogaz üretimi (yeeast, tek hücre proteini), primer metabolit üretimi (sitrik asit, fumarik asit, asetik asit, aminoasit, vitamin, fermantasyonlar (alkol fermantasyonu, laktik asit üretimi, bütirik asit, aseton), sekonder metabolit üretimi () antibiyotik, enzim üretimi, gen biyoteknolojisi, çevre biyoteknolojisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1 Temel genetik kavramlar yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
2 2 Mendel genetiği yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
3 3 Cinsiyetin tespiti yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
4 4 Eşey kromozomları yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
5 5 Mayoz parça değişimi yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
6 6 Biyoteknoloji ve kavramlar yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
7 7 Biyoteknoloji kullanım alanları yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
8 vize
9 9 genetik ve moleküler biyoloji yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
10 10 Kantitatif özellikler yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
11 11 Populasyon genetiği yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
12 12 Çekirdek dışı kalıtım yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
13 13 Annenin kalıtıma etkileri yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
14 14 Kromozom mutasyonları yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
15 15 Kromozom mutasyonları DEVAMI yok Düz anlatım, soru-cevap, gösteri
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Cihan ÜNER (Çeviri Editörü), Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık, 2002
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 2
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 3
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 2
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 1
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 1
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3