|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlk.ve İnk.Tarihi II |
|
Dersin Kodu |
: |
MDE102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Misafir Öğretim Elemanı AbdurrahmanKÜTÜK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Türk İnkılabının tarihi kökenine inenerek Atatürk İnkılaplarına sahip çıkar
2- Atatürk İlke ve İnkılaplarının hangi şartlarda oluşturulduğunu öğrenir.
3- Türk Tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar
4- Cumhuriyete, Laikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak bu tehditler karşısında uyanık olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk gençliğini, türk kültürünün ve milli değerlerinin bilincinde Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olarak devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen türk devletinin ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olduğuna inanan Atatürk İlkelerini Yürekten anlayan ve içtenlikle benimseyen bu değerlerden aldığı güçle vatanına, milletine ve bayrağına yararlı olmaya çalışan bireyler olarak yetiştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk İnkılap Hareketleri
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:243-246
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
2 |
Siyasal Alanda Yapılan İnkılaplar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:246-252
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
3 |
Çok Partili Rejim Denemeleri
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:253-261
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
4 |
Hukuk alanında Yapılan Yenilikler
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:262-265
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
5 |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:265-278
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
6 |
Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:279-282
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
7 |
Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:283-288
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Atatürk Dönemi Dış Politika Olayları
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:293-307
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
10 |
Atatürk İlkeleri; Cumhuriyetçilik
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:316-320
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
11 |
Atatürk İlkeleri; Milleyitçelik
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:320-324
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
12 |
Atatürk İlkeleri; Halkçılık
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:324-327
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
13 |
Atatürk İlkeleri; Laiklik
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:327-335
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
14 |
Atatürk İlkeleri; Devletçilik, İnkılapçılık
|
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Sayfa:335-337-339
|
Düz Anlatım, Tartışma
|
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2006 ABP Yayınevi)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
3- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, MEB Yayınları, Ankara 2009
2- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II YÖK Yayınları Ankara, 1997
4- Atatürk, Gn. Kur. ATESE Bşk.lığı Yayınları, Ankara, 1980
1- NUTUK
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
0 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
0 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
0 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
0 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
0 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
0 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
0 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
0 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
5 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
0 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
0 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|