Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil I

Dersin Kodu : MDK105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman AYŞE SEDA GÜLLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- İş ortamında selamlaşır, hatır sorar, kendini tanıtır, bir üçüncü şahsı tanıştırır.
2- Emir verir, rica ve istekte bulunur, iş ortamında kişilerle ilgili bilgi almak için sorular sorar, sorulara cevap verir.
3- İşe girmek için yapılan görüşmelerde kendisi ile ilgili istenilen bilgileri verir.
4- Önerilerde bulunur, önerilere cevap verir.
5- Problem sorar. Bütün sorulara cevap verir.
6- Zaman ve yer sorar; bu tür sorulara cevap verir.
7- Miktar ve sayı sorar, miktar ve sayı bildirir.
8- Telefonla konuşma tekniğini bilir.
9- Devam etmekte olan bir işle ilgili bilgi verir, sorular sorar.
10- Gereklilik, tavsiye bildiren ifadeler kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabanıcı dilde yazı ve söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde ifade etmek.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Present simple(to be) / subject pronouns / possessive adjectives pronouns A/an. Singular and plural nouns The Tenses and usage(4-5) English Grammar(160-201-1-9) Anlatı
2 Commands / object porouns / modal verbs ( can, could, will, would, may) English Grammar(162-201) Anlatı, Soru- Cevap
3 Can ( to express ability) / adjectives / adverbs. And, but, and or. Possesive nouns English Grammar(1-9) Anlatı, Soru- Cevap
4 Present simple(main verb) affirmative, negative, interrogative forms The Tenses and usage(51-55) Anlatı, Soru- Cevap
5 Let´s………/ Shall we….? Why don´t we……? How about…..? English Grammar(162-201, 23-39) Anlatı, Soru- Cevap
6 What´s the matter? / What´s the matter with………….? English Grammar(360-372, 23-39) Anlatı, Soru- Cevap
7 Ordinal numbers / prepositions of location / time expressions / Adverbs of quantity(any, some, only a little, anly a few, …) English Grammar(23-39) Anlatı, Soru- Cevap
8 Vize Sınavı
9 countable-uncountable nouns / How many - How much…….? English Grammar(23-39) Anlatı, Soru- Cevap
10 Would like / Would like to ….. / Would you like me to ……..? English Grammar(40-47, 162-201) Anlatı, Soru- Cevap
11 Present progressive (affirmative, netive, interrgative forms) The Tenses and usage(51-55) Anlatı, Soru- Cevap
12 Present progressive (for future meaning) The Tenses and usage(51-55) Anlatı, Soru- Cevap
13 Past verb to be English Grammar(162-201) Anlatı, Soru- Cevap
14 Past main verbs English Grammar(162-201) Anlatı, Soru- Cevap
15 Final Sınavı
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 0
2 2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
3 3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen 0
4 4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 0
5 5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme 0
6 6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir 0
7 7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 0
8 8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 0
9 9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 0
10 10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma 0
11 11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 0
12 12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. 0
14 14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 5
15 15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen 0
17 17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen 0
18 18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 3
19 19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
20 20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 55
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.2
Dersin AKTS Kredisi: 2