|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil I |
|
Dersin Kodu |
: |
MDK105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman AYŞE SEDA GÜLLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- İş ortamında selamlaşır, hatır sorar, kendini tanıtır, bir üçüncü şahsı tanıştırır.
2- Emir verir, rica ve istekte bulunur, iş ortamında kişilerle ilgili bilgi almak için sorular sorar, sorulara cevap verir.
3- İşe girmek için yapılan görüşmelerde kendisi ile ilgili istenilen bilgileri verir.
4- Önerilerde bulunur, önerilere cevap verir.
5- Problem sorar. Bütün sorulara cevap verir.
6- Zaman ve yer sorar; bu tür sorulara cevap verir.
7- Miktar ve sayı sorar, miktar ve sayı bildirir.
8- Telefonla konuşma tekniğini bilir.
9- Devam etmekte olan bir işle ilgili bilgi verir, sorular sorar.
10- Gereklilik, tavsiye bildiren ifadeler kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabanıcı dilde yazı ve söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde ifade etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Present simple(to be) / subject pronouns / possessive adjectives pronouns A/an. Singular and plural nouns
|
The Tenses and usage(4-5) English Grammar(160-201-1-9)
|
Anlatı
|
|
2 |
Commands / object porouns / modal verbs ( can, could, will, would, may)
|
English Grammar(162-201)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
3 |
Can ( to express ability) / adjectives / adverbs. And, but, and or. Possesive nouns
|
English Grammar(1-9)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
4 |
Present simple(main verb) affirmative, negative, interrogative forms
|
The Tenses and usage(51-55)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
5 |
Let´s………/ Shall we….? Why don´t we……? How about…..?
|
English Grammar(162-201, 23-39)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
6 |
What´s the matter? / What´s the matter with………….?
|
English Grammar(360-372, 23-39)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
7 |
Ordinal numbers / prepositions of location / time expressions / Adverbs of quantity(any, some, only a little, anly a few, …)
|
English Grammar(23-39)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
8 |
Vize Sınavı
|
|
|
|
9 |
countable-uncountable nouns / How many - How much…….?
|
English Grammar(23-39)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
10 |
Would like / Would like to ….. / Would you like me to ……..?
|
English Grammar(40-47, 162-201)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
11 |
Present progressive (affirmative, netive, interrgative forms)
|
The Tenses and usage(51-55)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
12 |
Present progressive (for future meaning)
|
The Tenses and usage(51-55)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
13 |
Past verb to be
|
English Grammar(162-201)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
14 |
Past main verbs
|
English Grammar(162-201)
|
Anlatı, Soru- Cevap
|
|
15 |
Final Sınavı
|
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
0 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
0 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
0 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
0 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
0 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
0 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
0 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
0 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
0 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
5 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
3 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
4 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|