|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik III Labratuvarı |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Optik ile ilgili kavramları tanır. Optik deneyleri ile ilgili kullanılacak araç gereçleri tanır. Optik deneyleri ile ilgili araç gereçleri kullanır Optik ile ilgili deneyleri yapar. Deney sonuçlarını teorik bilgilerle karşılaştırır. Deney sonuçlarını yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Optik konusunun pekiştirilmesi.
Optik konusuyla ilgili deneylerin yapılması.
Yapılan deneylerin analiz edilmesi ve sonuçlarının yorumlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Düzlem Aynada Görüş Alanı Deneyleri, Düzlem Aynada Görüntü Deneyleri, Küresel Aynalarda Işın Deneyleri, Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri, Merceklerde Işın Deneyleri, Merceklerde görüntü deneyleri, Prizma Deneyleri, Işık ve Renk Deneyleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Optik Laboratuvarı hakkında genel bilgilerin verilmesi |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Grupların oluşturulması, Labaratuvar güvenlik önlemlerinin anlatılması |
Yok |
Anlatım |
|
3 |
Düzlem Aynada Görüş Alanı Deneyleri |
Kaynak okuma
Deney raporu hazırlama |
|
|
4 |
Düzlem Aynada Görüntü Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
5 |
Küresel Aynalarda Işın Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
6 |
Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
7 |
Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar İşbirlikli Öğrenme |
|
8 |
Ara sınav haftası |
|
|
|
9 |
Merceklerde Işın Deneyleri |
Kaynak okuma
Deney raporu hazırlama |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
10 |
Merceklerde Görüntü Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
11 |
Prizma Deneyleri |
Yok |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
12 |
Prizma Deneyleri |
|
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
13 |
Işık ve Renk Deneyleri |
Kaynak okuma
Deney raporu hazırlama |
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
14 |
Telafi |
|
Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
- |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deney Föyü
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Fizik İlkeleri 2: Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal ÇOLAKOĞLU (Palme Yayıncılık)
Fen ve Mühendislik için Fizik 1: Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu (Palme Yayıncılık),
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
5 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
4 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|