Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Fizik III Labratuvarı

Dersin Kodu : FTÖ207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Optik ile ilgili kavramları tanır.
Optik deneyleri ile ilgili kullanılacak araç gereçleri tanır.
Optik deneyleri ile ilgili araç gereçleri kullanır
Optik ile ilgili deneyleri yapar.
Deney sonuçlarını teorik bilgilerle karşılaştırır.
Deney sonuçlarını yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları :

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Optik konusunun pekiştirilmesi. Optik konusuyla ilgili deneylerin yapılması. Yapılan deneylerin analiz edilmesi ve sonuçlarının yorumlanması.

Dersin İçeriği : Düzlem Aynada Görüş Alanı Deneyleri, Düzlem Aynada Görüntü Deneyleri, Küresel Aynalarda Işın Deneyleri, Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri, Merceklerde Işın Deneyleri, Merceklerde görüntü deneyleri, Prizma Deneyleri, Işık ve Renk Deneyleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Optik Laboratuvarı hakkında genel bilgilerin verilmesi Yok Anlatım
2 Grupların oluşturulması, Labaratuvar güvenlik önlemlerinin anlatılması Yok Anlatım
3 Düzlem Aynada Görüş Alanı Deneyleri Kaynak okuma Deney raporu hazırlama
4 Düzlem Aynada Görüntü Deneyleri Yok Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
5 Küresel Aynalarda Işın Deneyleri Yok Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
6 Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri Yok Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
7 Küresel Aynalarda Görüntü Deneyleri Yok Laboratuvar İşbirlikli Öğrenme
8 Ara sınav haftası
9 Merceklerde Işın Deneyleri Kaynak okuma Deney raporu hazırlama Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
10 Merceklerde Görüntü Deneyleri Yok Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
11 Prizma Deneyleri Yok Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
12 Prizma Deneyleri Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
13 Işık ve Renk Deneyleri Kaynak okuma Deney raporu hazırlama Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
14 Telafi Laboratuvar, İşbirlikli Öğrenme
15 Final
16/17 Final - Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Deney Föyü
Diğer Kaynaklar  Fizik İlkeleri 2: Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal ÇOLAKOĞLU (Palme Yayıncılık)
 Fen ve Mühendislik için Fizik 1: Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu (Palme Yayıncılık),


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 8 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 0
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3