Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Fizik III(optik)

Dersin Kodu : FTÖ205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Isı ve sıcaklık arasındaki ilişkiyi fark eder. Isı iletim mekanizmalarının nedenlerini açıklar. Dalgalar konusunda bilgi sahibi olur. Termodinamik yasalarını tanımlar. Genleşmenin sebeplerini analiz eder. Enine ve boyuna dalgalar arasındaki farkı analiz eder. Ses dalgalarını ve ses şiddetinin değişimini analiz eder. Geometrik optik Isı ve sıcaklıkla ilgili denyeler yaparak farkı kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere termodinamik, optik ve dalgalar ve nükleer fizik hakkında temel bilgileri sağlamak.

Dersin İçeriği : Isı ve sıcaklık, termodinamik ve yasaları, Genleşme; sıvılarda, gazlarda ve katılarda genleşme, Enerji aktarım mekanizmaları, geometrik optik ve dalgalar ve ses dalgaları konularında temel kavram ve işlemleri öğrenmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında ve dersin işlenişi hakkında genel bilgilerin verilmesi. Deneyde kullanılacak cihazları tanıtmak, uyulacak kurallar Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
2 Isı ve özısı nedir? Grupları oluşturulup ve teorik bilgi verilecek Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
3 Isının maddeler üzerindeki etkisi. Kalorimetre kabı ve su eşdeğeri Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
4 Sıcaklık nedir? Termometreler. Kalorimetre kabı ve su eşdeğeri Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
5 Isı ve sıcaklık arasındaki ilişki. Buzun ergime ısısı Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
6 Isı kaynakları ve iletim yolları. Buzun ergime ısısı Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
7 Termodinamik nedir? Bir cismin özısısının tayini Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
8 Arasınav
9 Termodinamik yasaları. Bir cismin özısısının tayini Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
10 Genleşme. Joule ısısı deneyi Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
11 Geometrik optik. Joule ısısı deneyi Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
12 Geometrik optik. Enerji ile ısı arasındaki dönüşüm deneyi Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
13 Dalga hareketi Enerji ile ısı arasındaki dönüşüm deneyi Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
14 Ses dalgaları. Serbest çalışma Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
15 problem çözümü Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık), Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4