Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji Labratuvarı II |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laboratuvar kuralları, bitki ve hayvan hücrelerinin dokuların yapısının anlaşılması.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel laboratuar kullanım teknikleri. Laboratuar güvenlik önlemleri ve egenl biyolojik olayları kavramak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkide fotosentez incelenmesi. Tek bir hücre canlıların ve dokuların incelenmesi. Laboratuvarda canlıların Yetiştirme. Canlılarda embriyolojik gelişim aşamaları incelenmesi (kurbağa, civciv), canlılardaki solunum Gözlem, kan hücrelerinin incelenmesi, kan gruplarının belirlenmesi. Gıdalarda karbonhidrat, yağ, protein tayini |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1 Bitkilerde fotosentez olayının incelenmesi
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
2 |
2 Fotosentezi etkileyen etmenler
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
3 |
3 Tek hücrelilerin incelenmesi
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
4 |
4 Farklı dokuların karşılaştırılması
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
5 |
5 Farklı dokuların karşılaştırılması
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
6 |
6 Laboratuar ortamında canlı yetiştirilmesi
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
7 |
7 Embryonik gelişim evrelerinin incelenmesi (kurbağa)
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
9 Embryonik gelişim evrelerinin incelenmesi (civciv)
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
10 |
10 Canlılarda solunum olayının gözlenmesi
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
11 |
11 Kan hücrelerinin incelenmesi
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
12 |
12 Kan gruplarının tespiti
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
13 |
13 Besinlerde karbonhidrat tespiti
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
14 |
13 Besinlerde protein ve yağ tespiti
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
15 |
15 Genel Değerlendirme
|
Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu |
deney, gözlem, veri hesaplama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
4 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
4 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
4 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
4 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
2 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|