Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Biyoloji Labratuvarı II

Dersin Kodu : FTÖ204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Laboratuvar kuralları, bitki ve hayvan hücrelerinin dokuların yapısının anlaşılması.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel laboratuar kullanım teknikleri. Laboratuar güvenlik önlemleri ve egenl biyolojik olayları kavramak

Dersin İçeriği : Bitkide fotosentez incelenmesi. Tek bir hücre canlıların ve dokuların incelenmesi. Laboratuvarda canlıların Yetiştirme. Canlılarda embriyolojik gelişim aşamaları incelenmesi (kurbağa, civciv), canlılardaki solunum Gözlem, kan hücrelerinin incelenmesi, kan gruplarının belirlenmesi. Gıdalarda karbonhidrat, yağ, protein tayini

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1 Bitkilerde fotosentez olayının incelenmesi Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
2 2 Fotosentezi etkileyen etmenler Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
3 3 Tek hücrelilerin incelenmesi Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
4 4 Farklı dokuların karşılaştırılması Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
5 5 Farklı dokuların karşılaştırılması Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
6 6 Laboratuar ortamında canlı yetiştirilmesi Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
7 7 Embryonik gelişim evrelerinin incelenmesi (kurbağa) Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
8 ara sınav
9 9 Embryonik gelişim evrelerinin incelenmesi (civciv) Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
10 10 Canlılarda solunum olayının gözlenmesi Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
11 11 Kan hücrelerinin incelenmesi Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
12 12 Kan gruplarının tespiti Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
13 13 Besinlerde karbonhidrat tespiti Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
14 13 Besinlerde protein ve yağ tespiti Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
15 15 Genel Değerlendirme Laboratuvar Föyü ve Ders klavuzu deney, gözlem, veri hesaplama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Başaran, A. (1996). Tıbbi Biyoloji. Bilim Teknik Yayınevi. Çakır, M. (2001). Canlılar Bilimi. Nobel Yayın Dağıtım. Kesercioğlu, T. (2003). Canlılar Bilimi. Anı Yayıncılık. Yıldırım, M., Z. (2005). Canlılar Bilimi. Lisans Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 2
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3