Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Biyoloji Labratuvarı I

Dersin Kodu : FTÖ203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik olayların işleyişi hakkında bilgi kazanılması. Canlıların incelenmesi. Hücre kavramının, hücre bölünmesinin kavranması. Bitkisel ve hayvansal dokuların anlaşılması, Bitkilerde üremenin kavranması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyolojik yapıların ve olayların deneysel olarak öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Mikroskop, osmaz, difüzyon, bitki ve hayvan hücreleri, hücre bölünmesi, bitkisel ve hayvansal dokular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoloji Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel laboratuvar kullanım teknikleri İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
2 Laboratuvar güvenlik önlemleri İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
3 Mikroskobun tanıtılması, kullanımı İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
4 Hücre yapısının incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
5 Osmoz olayının gözlenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
6 Difüzyon olayının gözlenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
7 Bitki hücresinin incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
8 Vize
9 Hayvan hücresinin incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
10 Hücre bölünmesi ve safhalarının incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
11 Hayvansal dokuların incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
12 Bitkisel dokuların incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
13 Bitki gelişim safhalarının incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
14 Çiçeksiz bitkilerin incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
15 Çiçekli bitkilerin incelenmesi İlgili bölümün okunması Düz anlatım, soru cevap, deney
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tohumsuz Bitkiler Laaboratuvar Kılavuzu Saadet SAYGIDEĞER, 1997, ADANA
 Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı. Hayretin OCAKVERDİ, Baştürk KAYA, Palme Yayıncılık, 1999
 Biyoloji Laboratuvar Deneyleri. Musa ÖZET, Osnman ARPACI
 Zooloji Laboratuvar Kitabı. İskender EMRE Mehmet SULANÇ, Pınar ÖZALP, 1992. ADANA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 1
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 2
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 1
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 1
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3