|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji Labratuvarı I |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik olayların işleyişi hakkında bilgi kazanılması. Canlıların incelenmesi. Hücre kavramının, hücre bölünmesinin kavranması. Bitkisel ve hayvansal dokuların anlaşılması, Bitkilerde üremenin kavranması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyolojik yapıların ve olayların deneysel olarak öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikroskop, osmaz, difüzyon, bitki ve hayvan hücreleri, hücre bölünmesi, bitkisel ve hayvansal dokular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel laboratuvar kullanım teknikleri |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
2 |
Laboratuvar güvenlik önlemleri |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
3 |
Mikroskobun tanıtılması, kullanımı |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
4 |
Hücre yapısının incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
5 |
Osmoz olayının gözlenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
6 |
Difüzyon olayının gözlenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
7 |
Bitki hücresinin incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Hayvan hücresinin incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
10 |
Hücre bölünmesi ve safhalarının incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
11 |
Hayvansal dokuların incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
12 |
Bitkisel dokuların incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
13 |
Bitki gelişim safhalarının incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
14 |
Çiçeksiz bitkilerin incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
15 |
Çiçekli bitkilerin incelenmesi |
İlgili bölümün okunması |
Düz anlatım, soru cevap, deney |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tohumsuz Bitkiler Laaboratuvar Kılavuzu Saadet SAYGIDEĞER, 1997, ADANA
Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı. Hayretin OCAKVERDİ, Baştürk KAYA, Palme Yayıncılık, 1999
Biyoloji Laboratuvar Deneyleri. Musa ÖZET, Osnman ARPACI
Zooloji Laboratuvar Kitabı. İskender EMRE Mehmet SULANÇ, Pınar ÖZALP, 1992. ADANA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
2 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
1 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
3 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
5 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
1 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
5 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|