|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji II |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Canlı sistemlerdeki madde ve enerji dönüşümünü yorumlayabilme Bitkilerin ve hayvanların yaşamsal faaliyetlerindeki benzerlik ve farklılıkları algılayabilme Bitkilerde metabolik olayları açıklayabilme Bitki ve hayvanların üreme ve gelişim süreçlerini anlama Hayvanların organ sistemlerini tanıma ve işlevlerini anlama Bir hayvansal organizma olan insan vücudu ve organ sistemlerini tanıma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
dersin amacı, canlı organizmalarda enerji akışı, hayvanlarda ve bitkilerde üreme, büyüme gelişme, bitki ve hayvanlarda biyoojik aktivitelerin açıklanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlı sistemlerde enerji akışı, Oksijenli yanma, hücre zarından madde taşınması, bitki metabolizması, bitkilerde üreme, büyüme ve gelişme, hayvanlarda beslenme, hayvanlarda solunum, hayvanlarda dolaşım, hayvanlarda boşaltım, hayvanlarda haberleşme ve homeostasis. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1 Canlılar arasında ve doğada enerji akışı |
yok |
anlatım yöntemi |
|
2 |
2 Hücre solunumu |
yok |
anlatım yöntemi |
|
3 |
3 Bitkilerde fotosentez ve havyalardaki solunum ile karşılaştırılması.
|
yok |
anlatım yöntemi |
|
4 |
4 Hayvanlarda dokular ve özellikleri |
yok |
anlatım yöntemi |
|
5 |
5 Hayvanlarda üreme |
yok |
anlatım yöntemi |
|
6 |
6 Hayvanlarda sindirim
|
yok |
anlatım yöntemi |
|
7 |
7 Hayvanlarda boşaltım |
yok |
anlatım yöntemi |
|
8 |
sınav |
|
|
|
9 |
8Hayvanlarda solunum |
yok |
anlatım yöntemi |
|
10 |
10 Hayvanlarda dolaşım |
yok |
anlatım yöntemi |
|
11 |
11 Hayvanlarda sinir sistemi: |
yok |
anlatım yöntemi |
|
12 |
12 Hayvanlarda beslenme |
yok |
anlatım yöntemi |
|
13 |
13 Homeostasis |
yok |
anlatım yöntemi |
|
14 |
14 Ekosistem ve Çevre
|
yok |
anlatım yöntemi |
|
15 |
15 genel değerlendirme |
yok |
anlatım yöntemi |
|
16/17 |
sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Keeton, W. & Gould, J. (1999). Genel Biyoloji (Çeviri), Ankara: Palme Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
4 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
3 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
1 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
1 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
3 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|