|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji I |
|
Dersin Kodu |
: |
FTÖ201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojinin alanları hakkında bilgi kazanılması. Canlıların özelliklerine göre incelenmesi. Hücre kavramının, hücre bölünmesinin kavranması. Bitkisel ve hayvansal dokuların anlaşılması, Bitkilerde üremenin kavranması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Kimya Eğitiminde Kavram Yanılgıları
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyolojinin yaşantımıza etkisinin öğrenilmesi. Canlıların çeşitliliğininin ve canlı yapılarının öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyolojinin tanımı, alanları, biyolojinin insan yaşantısına etkisi. Biyolojinin tarihi. Taksonomi: canlı ve cansızlar, virüsler, bakteriler, arkeler, protistalar, mantarlar, bitkiler, hayvanlar, Hücre, hücre bölünmesi, mitoz, mayoz, kontrolsüz hücre bölünmesi, Dokular: bitki dokuları, meristem doku, sürekli doku, Bitkisel organlar. Vejatatif organlar, jeneratif organlar. Çiçekli ve çiçeksiz bitkilerde üreme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D-101 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolojinin tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve biyolojinin tarihsel gelişimine kısa bir bakış. |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
2 |
Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması: Canlı ve Cansız yapılar. Virüsler |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
3 |
Bakteriler (Archae ve gerçek bakteriler) |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
4 |
Protista alemi |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
5 |
Mantarlar alem |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
6 |
Bitkiler alemi |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
7 |
Hayvanlar alemi |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Bitkilerin yapısı ve özellikleri. |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
10 |
Canlılığın Temel Birimi: Hücre, Hücrenin yapısı ve işlevi |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
11 |
Hücre zarı, sitoplazma ve organeller. Çekirdek |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
12 |
Hücre Bölünmesi; Mitoz bölünme, Mayoz bölünme ve Kontrolsüz hücre bölünmesi |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
13 |
Dokular: Bitkisel dokular; Bölünür doku, Değişmez doku |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
14 |
Bitkisel Organlar ve Yapıları: Vegetatif organlar |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
15 |
Generatif organlar. Çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme |
İlgili konuların okunması |
Düz anlatım, gösteri, animasyonlar |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Campell Biyoloji (2007). Ankara: Palme Yayıncılık
Demirsoy, Ali., Türkan, İsmail (1999) Genel Biyoloji. Ankara: Palme Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
2 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
2 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
2 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|