Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı

Dersin Kodu : YRL119

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ADNAN GÖKTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Bilgisayar sistemine ait temel kavramları ve işletim sistemini bilir.
2.Bilgisayar donanım bileşenlerinin görevlerini ve fonksiyonlarını bilir.
3.Windows İşletim sistemini kullanabilir
4.İnternet hizmetini tanır ve interneti kullanarak araştırma yapabilir.
5.MS Word ugulama programını kullanarak belge oluşturabilir, formül yazabilir,
tablo oluşturabilir ve program ve belgenin özelliklerini değiştirebilir.
6.MS Powerpoint kullanarak sunun dosyası oluşturabilir, slayt sıralama, tasarım ve animasyon gibi biçimlendirme özelliklerini ayarlayabilir, program ve sunum özelliklerini ayarlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar sisteminin temel kavramları verilerek, işletim sistemi, internet ve ofis uygulama programlarının(MS Word, Powerpoint ) temel seviyede kullanımı becerilerini vermektir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayar Tanımı, Temel Özellikleri Bilgisayar ve İnternet Sayfa 27-42 Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
2 Windows işletim sistemine giriş Bilgisayar ve İnternet Sayfa 72-150 Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
3 MS Word ekranı, Araç çubukları ve özellikleri Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
4 Dosya, Düzen, Görünüm ve Ekle Menüleri Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
5 Belge yaratma uygulaması Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
6 Biçim, Araçlar, Tablo,Pencere ve Yardım Menüleri Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
7 Belge yaratma uygulaması Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
8 Ara Sınav
9 Şablon ve web sayfası hazırlamak Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
10 MS Powerpoint - Slayt oluşturmak, Slayt düzeni, Slayt Tasarımı Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
11 MS Powerpoint Özel animasyon, ses eklemek ve slaytı başlatmak Yayınlanmamış ders notları Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
12 Sunu hazırlama uygulaması Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
13 İnternetin temel kullanımı Bilgisayar ve İnternet Sayfa 27-54 Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
14 İnternet arama motorları Bilgisayar ve İnternet Sayfa 27-55 Düz anlatım, Tartışma, Laboratuvar
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   -- Bal H.Ç. (2002) Bilgisayar ve İnternet Rize : Akedemi Yayın Evi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
2 2. Alanı ile ilgili stratejileri, yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 0
3 3. Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirebilir. 0
4 4. Alanı ile ilgili bilgileri saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilir. 0
5 5. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir. 0
6 6. Elde ettiği verileri yorumlayabilir değerlendirebilir. 0
7 7. Sorunları tanıyabilir, analiz edebilir.Kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. 0
8 8. Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Karşılaşılan sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse ekip üyesi gibi sorumluluk alabilir. 0
9 9. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir. 0
10 10. Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 0
11 11. Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur. 0
12 12.İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade edebilir. 0
14 14.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15.Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 0
16 16.Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek. 5
17 17. Çalıştığı kurumun dış ve iç hedef kitlesiyle iyi ve güvene dayalı ilişkiler kurabilir. 0
18 18. Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 0
19 19. Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. 0
20 20. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3